Bara en tanke i kvällen...

Visst är det tragiskt att Adam Alsing dött i covid 19...Men alla andra 1223 som dött ska de bara bli en siffra?
De var ju alla en älskad mamma, pappa, morfar, mormor, farmor, farfar, barn, hustru, kär make... de alla var ju nära och kära för sin familj ❤️ Ska de käraste vi har bli ett diagram eller en statistik, i ett cynisk experiment som folkhälsomyndigheten bedriver? Jag är RÄDD att vi utplånar en hel generation då smittan kunnat sprida sig hos våra äldsta.... Alla insatser kom för sent! Vi har hitintills ett smittfritt äldreboende då de två veckor före regeringen införde besöksförbud till äldre inom äldreomsorgen... Vår kommun och två till i vårt län har till dags dato lyckats skydda våra äldre och svagaste ❤️
 
Jag önskar Adam att du får vila i frid som jag önskar er alla som dött i covid 19, ni familjer  som upplever denna stora tragedi när en kär familjemedlem lämnade er 😭 Kan bara lämna er en styrkekram, mina föräldrar är 80 + 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Jag önskar att de som satt inne med informationen från början hade reagerat tidigare. Jag kunde inte ens drömma om att det skulle få sådana konsekvenser som det har fått! Baksidan av att media håsar upp småsaker till vardags leder till att när det verkligen gäller så tar man inte informationen på fullaste allvar. Igår fick jag info om att flera av mina kollegor har konstaterad coronasmitta, så det känns inget vidare att veta att jag har varit i samma lokaler som dem och särskilt inte nu när jag fick sjukskriva mig igår pga halsen. Jag tog iallafall ansvar för mig själv och mina medmänniskor genom att ringa både till vår företagshälsovård Previa och till VC för att konsultera dem hur jag skulle agera. Jag uppfyller samtliga symptom för covid 19 förutom feber så det känns inte särskilt roligt att vara hemma med förkylning nu när jag får veta att smittan har funnits på min arbetsplats... Jag håller mig hemma tills jag mår bra igen!!! Stor kram 💖

Svar: Jag hoppas verkligen att du inte är smittad...Media har alltid stått tillbaka för mig deras "nyhetsflasch" undviker jag...Jag har snorat, nyst och hostat sedan januari...tror mig inte vara smittad men du "mitt i samhället", om du kan ta ett test! Kram
Kort

2020-04-16 @ 10:18:40
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: Lisa

Bra skrivet. Så bra att er kommun tänkte på följderna. Det borde regeringen också ha gjort. Tyvärr är vi dåligt förberedda för sådana här saker. Framtiden får utvisa om Sverige gjort rätt eller om vi skulle ha följt andra länders beslut, som våra nordiska länder t.ex. Jag önskar bara allt var över snart för även om man försöker att förtränga det poppar det ju upp i huvudet i alla fall då och då. Kram <3

Svar: Vi har ju myndigheten MSB som borde ligga i förkant och tänka på risker... det är ju deras jobb.....Jag önskar också vi slapp detta virus och fick umgås som förr... Kram
Kort

2020-04-16 @ 13:59:20
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: My Nordqvist

Så tragiskt :( Äldreboendet jag jobbar på hade besöksförbud redan i början av mars så hoppas det håller sig smittfritt!

Svar: Jag håller tummarna också.... Vissa kommuner var försigkomna,,,
Kort

2020-04-16 @ 16:04:25
URL: http://mynordqvist.se/
Postat av: Emma Engström

Usch vad detta berörde mig enormt när jag fick höra, kan inte förstå att han är borta! Vi får hålla tummarna för att Corona försvinner så snart som möjligt nu alltså <3 KRAM

Svar: Om det vore så väl att detta förbannade virus försvann snabbt, men det tar nog ett år....
Kort

2020-04-21 @ 19:45:31
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0