Blir bara så arg.....

Tittar på Aktuellt ikväll, ingen större smitta under påsken 🤔 Hur kan man utläsa det redan nu? Vad händer inom tre veckor, jag tycker man kan se ett mönster på tre till fyra veckor till de mest insjuknande som hamnar på IVA.....Lärare kan inte hålla förordningen som folkhälsomyndigheten kräver, min bästa kompis som nu måste ta tjänstledigt pga riskfaktorer då hon tillhör en riskgrupp, måste ta tjänstledigt utan lön, hon får rekommendationer från FHM att inte träffa sina barnbarn men i jobbet ska hon ta hand om andras barn? Hur tänkte politikerna där? Här fanns det ett förlag som ännu inte går att söka, jag undrar om det bara är "luftslott" och löften...

....https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12580339…

....https://www.svtplay.se/…/2…/aktuellt/aktuellt-16-apr-21-00-2


Kommentarer
Postat av: Heléna

Om det kan ta två veckor innan man får symptom så kan man väl inte redan nu utläsa om påsken har gjort att fler har blivit smittade eller inte? Dessutom så är ju påsklovet fördelat under olika veckor här i Sverige! Onödigt att de gissar för att lugna ner människor!
Så tråkigt med din kompis - det är ju helt sjuk att man ska ta hand om andras barn när man rekommenderas att undvika kontakt med sina egna barnbarn! Och så det där med att ta tjänstledigt utan lön - helt absurt!!!
Hoppas du får en fin fredag! Jag fortsätter att kurera mig. Led/muskelvärken har blivit bättre, men nästäppan, torrhostan, huvudvärken och lite jobbigt med andningen kvarstår... suck! Tror jag ska ringa min rehabiliteringskoordinator och se om hon kan få min läkare på VC att godkänna att jag får ta ett coronatest eftersom det finns smitta på min arbetsplats. Kram 💖

Svar: Jag hoppas innerligt att du mår bättre en vecka senare och att du fått tagit ett test, kram 💗
Kort

2020-04-17 @ 11:17:01
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: Lisa

Håller med dig. Politikerna är inte konsekventa. Dom lever inte i verkligheten ( men det visste vi ju innan ). Helt sjukt att hon inte får lön. Man kan ju inte säga att hon inte ska träffa sina barnbarn och sedan kräva att hon ska jobba med barn. Det är lätt att skapa förordningar men svårare att förankra dom i verkligheten tydligen och följa dem hela vägen ut. Hoppas det ordnar sig för henne. Kram <3

Svar: Så tråkigt att allt bara är löften och luftslott... Min väninna kikar hela tiden in hos FK för att se om hon kan söka... Finns inget än att söka... Kram
Kort

2020-04-17 @ 11:54:39
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Alltså helt rätt tänk där! Alltså jag tänker så här, det kanske börjar avta i Sthlm nu men tro mig det kommer komma desto mer fall i resten av landet. Skolorna drar igång här i Dalarna på måndag, jag tror vi kommer att se ett REJÄLT uppgående av corona då. :(
Det var ju flera döda i Dalarna på ett dygn samt i Örebro, tycker det säger en hel del...

Svar: Nu får vi nog se påsksmittan den närmsta veckan...Jag hoppas innerligt att varken barn eller lärare blir smittade när uppgången kommer..
Kort

2020-04-17 @ 23:16:06
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: My Nordqvist

Det blir verkligen dubbelmoral på så många olika sätt... Så tragiskt..

Svar: Löften och luftslott som man inte kan räkna med...Tyvärr..
Kort

2020-04-18 @ 11:27:21
URL: http://mynordqvist.se/
Postat av: Carro

så mycket dubbelmoral med allt som gäller corona... ingen vet något säkert och jag blir galen på alla spekulationer som rapporteras, ahh!

Svar: Vi ska lita på experter som inte är experter i denna fråga har det visat sig flera ggr, då de ändrar sig från en dag till en annan, jag kommer att fortsätta lita på mitt sunda förnuft och ta fler försiktighetsåtgärder än de kräver....
Kort

2020-04-18 @ 22:11:12
URL: http://carro93.se/
Postat av: Emma Engström

Kikar in och hoppas allt är himla bra med dig! <3

Svar: Idag är det si och så, min bror är smittad av covid 19...så är sjukt orolig...
Kort

2020-04-23 @ 09:58:13
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0