Det man inte har i huvudet...

...... Får benen ta 😆

Ska berätta om en dumhet som kostade mig ett svart lår ( största blåmärke jag haft) 

En dag fick jag för mig att jag skulle prova min gamla loksele på en av hästarna...sagt och gjort..travade ned till logen för att hämta den...väl inne på logen såg jag att vi hade ställt 10 stycken plywoodskivor med måtten 120 x 240 lutade mot selen... 🤔

Funderade en stund på om jag skulle släpa bort skivorna en och en till en annan plats men..men...människan är ju av naturen lite lat, så jag förkastade tanken fort...lutade den första skivan mot mig...det funkar nog tänkte jag...lutar skivorna mot mig, lyfter upp selen och puttar tillbaka dem sedan, det gick bra till skiva nr 8..tungt var det och skivorna började svaja lite... 😳

Har ju aldrig varit typen som ger mig 👍...så..jag lutade nästa två skivor till mot mig och då...alla dessa tunga skivor kasade hårt och sakta nedför mitt ben, ont gjorde det 😱...lyfte selen och gick haltande därifrån (med skivorna liggande på golvet nu )

Berättade om mitt missöde för min man...hans kommentar var: - Jag skulle aldrig komma på tanken att göra så, de är ju alldeles för tunga för att hålla emot....

Ja! vad fan svarar man på det? Mitt svarta lår var ju ett klart bevis på att han hade rätt 😂

Den här hjulräfsan körde jag ofta som ung, jag räfsade ihop hästarnas mat med den och la i strängar... Kornas mat hässjades... På bilden min älskade fosterpappa och vår häst Fatima...De här lokselarna var tunga att lyfta upp på en stor häst när man var 12 år...
 
 
Dock ingen loksele på  ponnyn här som jag kör...Bröstselarna är betydligt lättare... 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Men jösses människa - du är ju livsfarlig för dig själv!!! Tänk om skivorna hade landat någon annanstans än på låret!!! Härligt att du delar med dig av de här berättelserna! Så mysiga bilder - alltid roligt att få ta del av gamla kort och höra berättelserna bakom dem 💖 Hoppas du har haft en fin dag och får en mysig valborg imorgon! Vi ska ta det lugnt och grilla i Calles trädgård, men vi äter inomhus för det är ju rätt så kyligt igen. Kram 💖

Svar: 🤣 Jag har nog alltid varit en fara för mig själv, har alltid trott på mig själv och det jag gör 🤣 Vissa gånger så dumdristigt....Men dessa plywoodskivor stod med långsidan neråt...så de nådde mig högst till midjan.... Älskar din kommentar ❤️ I morgon blir det en vanlig dag, slutade gå på brasor då en häxpipa nästan gick in i barnvagnen, hade den kommit in i suffletten hade den inte hittat ut igen och exploderat i mitt barns ansikte... så Valborg har jag valt bort sedan många år tillbaka... Hoppas ni får en mysig kväll ❤️ kram
Kort

2020-04-29 @ 22:47:24
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: Lisa

Vet du jag tror att jag hade gjort precis som dig haha . Tur i alla fall att det inte gick värre än det gjorde. :)
Vilka härliga bilder. Vad roligt att du har kört hjulräfsa. Jag avundas dig för du har upplevt så mycket av det man gör och gjorde på landet. Själv växte jag ju upp mitt i stan, på söder.
Ha en fin valborg kram <3

2020-04-30 @ 12:39:21
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Men duu, AJ!! Men jag är likadan, haha, fast jag är uppvuxen i stadsliv men har en riktig "fixa själv"-attityd, även med tunga grejer. Jädrar vad grejer jag tappat på mig själv, tappat många tånaglar geenom sånt XD

2020-04-30 @ 14:19:36
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Emma Engström

Är också den typen av person som inte ger mig i första taget, så det ska vara! Vissa är som sagt lite latare kanske haha, men alla är vi olika :D <3

2020-04-30 @ 19:44:03
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Carro

Haha herregud!! Så kul att ta del av dina bilder och berättelser från förr :D <3

2020-04-30 @ 23:14:14
URL: http://carro93.se/
Postat av: Pauline Hurtig

oj aj :o

2020-05-01 @ 10:09:06
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Det där beteendet känns välbekant. Jag tror också att jag är Superwoman. Det ligger kanske en del sanning i uttrycket att latheten bedrar visheten. Ha en trevlig vecka och var försiktig.

2020-05-04 @ 09:28:50
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0