En vecka sedan....

En vecka från bloggen, men med det fina vädret har vi varit ute hela dagarna, grävt land, röjt sly, odlat och njutit i solen 😊  har gått in vid 19:30 om kvällarna och så har nästan varje dag sett ut... Brunbrända har vi blivit i solskenet...Sädesärlan såg vi för första gången i onsdags, vippade runt på gården...
 
Vi har satt morötter, persilja och dill, gräslöken tre tuvor kommer år från år, i krukorna timjan jag räddade innan kära maken grävde om landet..
 
.
Trött solkatt...
 
Ligger han inte på SJ pallar så..... 
 
.... ligger han i den
 
.. Om han inte knyckt någon av våra stolar....
 
Bosse sover ute en kväll i skuggan...
 
De sista kvällssolstrålarna...
 
Hela vår gård och runt den är täckt av vitsippor...
 
Mille ringde i torsdags och frågade om han fick komma till oss...Att längta efter sina barnbarn i dessa tider är så grymt och svårt ❤️😭 Så igår fick Mille komma hem till oss, vi lekte ute, med avstånd... Nu kommer sommaren och vi kan umgås ute igen ❤️ Vad var det första den lilla arbetsmyran ville göra? Köra grästrimmern ❤️😁
 
 Lönnen blommar och det är minst 50 humlor i den, låter som en motor när det brummar i den hela tiden 😄
 
Idag när vi satt ute ringde min lillasyster och berättade att vår bror idag fått beskedet (hans födelsedag, två år äldre än mig) att han är smittad av covid 19 😭 Han har varit sjuk en längre tid med cancer och svår cool, så jag hoppas innerligt att han tar sig igenom sjukdomen 💗...
 
Jag är så förbannad över att man inte satte folk i karantän direkt efter sportlovet så smittan inte spridit sig så fort utan vi fått fram skyddsutrustning till all vårdpersonal... Min bror är troligtvis smittad av hemtjänsten som hjälpt honom med hans cancer hemma utan skyddskläder... Jag lastar inte hemtjänsten för de går med samma risk för att smittas dagligen hos deras vårdtagare... En skandal att man inte skyddar folk bättre....Min bror och lillasyster bor i Stockholm....
 
Har ni sett detta? Handlar mycket om hemtjänst och äldreboenden om ni inte vill titta på hela så börja vid 22:40 in i programmet....

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Helt oacceptabelt att inte all personal som jobbar med sjuka eller äldre får skyddsutrustning. Så skönt det är att vara ute i trädgården och jobba nu. Det är en stor förmån att ha en plats att vara ute på i dessa dagar. Att bo i lägenhet måste vara väldigt svårt....alla har ju inte ens en balkong.

Svar: Visst har vi tur som kan leva nästan normalt i dessa tider, undantaget med besök... kram
Kort

2020-04-26 @ 09:02:32
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vilka härliga bilder. Ser verkligen jättemysigt ut.:) Det är inte bara ni som njuter utan även djuren ser ut att njuta ordentligt. Dom är så söta <3
Vad roligt att ni fick träffa Mille äntligen. :)
Vad tråkigt med din bror. Hoppas det ordnar sig.

Ha en fin söndag kram <3

Svar: Det är så härligt att kunna vara ute hela dagarna, idag har vi varit ute hela dagen i solen... Hoppas du fick en fin söndag! kram
Kort

2020-04-26 @ 10:06:57
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Elenor

Nu blev jag sugen på att stoppa händerna i myllan och så både rädisor och morötter. Våren har varit lite trög här ute på vår lilla ö men det blir stadigt bättre väderleksmässigt. Längtar efter att se mina småtroll men de bor i Finland och det kommer säkert att dröja ett tag till.
Jag hoppas verkligen att det går bra för din bror, det är skrämmande att veta att ingen av de som verkligen behöver skyddas kan känna sig trygg.

Svar: Visst är det härligt när allt är satt i jorden och man får börja vattna och man går och kikar om något kommit upp...Förstår verkligen att du saknar dina barnbarn... Jag hoppas på ett under för min bror...kram
Kort

2020-04-26 @ 11:59:06
Postat av: Heléna

Så tråkigt att höra om din bror - håller tummarna för att det ska gå bra!!! Så mysigt att du fick lite sällskap och dessutom hjälp med att trimma gräset 😍 Underbart när djuren vill njuta ute i solskenet! Mina katter älskar att lapa sol på balkongen 😻 Stor kram och var rädd om dig! 💖💖💖

Svar: Det blev som en spark i magen och luften gick ur mig när jag fick beskedet att brorsan insjuknat i covid 19... Han är den som troligtvis klarar det sämst av oss syskon 😭 Jag tar så sällan bilder nu med systemkameran utan det blir bilder med mobilen i farten... de blir som de blir 😉 kram
Kort

2020-04-26 @ 19:52:21
URL: http://lehdla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0