Halvnaken på kattjakt.....

Fortsätter med mina äldre bloggar om mina fadäser 😊

Har haft världens bästa dag med världens bästa ungdomar, proppade i mig lite febernedsättande på morgonen och det höll sig bra under dagen.... Men så T R Ö T T , höll på att somna på bussen dit och även hem, sedan var det ett möte till klockan 17. Igen-isad bil, suck. Sätter in en blogg igen om en dumhet jag gjort =)
Ha en bra kväll vänner! Kramar

 

Bilden tagen den 10 augusti, hög-gravid.  Här med vår kanin Märta som ska tillbaka till buren.


Fick min dotter den 28 augusti…denna händelse jag ska berätta om hände i juli, jag var rätt höggravid men hade bara gått upp 7 kilo så jag var snabb och rörlig ändå….

Bodde tidigare långt ute på landet i en bondby…Hade mina hästar, schäfer och två underbara hankatter..de var kastrerade båda två så de höll sig mest hemma… Allt hade varit frid och fröjd om det inte varit för….SMURFEN…grannens stora, svarta, icke kastrerad hankatt, ärrad till tusen efter alla slagsmål och bara ett halvt öra på vänster sida …Denna herre hade som ett extra nöje att komma hem till oss med jämna mellanrum och spöa mina två fegisar….Båda mina katter var livrädda för honom, de bokstavligen bajsade på sig av rädsla när Smurfen dök upp, jag fick plocka stinkande kottar från trappan och tvätta kattrumpor stup i kvarten…  

Nåväl min berättelse börjar en varm sommarnatt i juli…fönstren var öppna runt om i huset för att ge lite svalka..,varmt som det var sov jag iklädd endast trosor…
Vaknar vid 03:30 av en av mina katters rädda skrik…upp for jag..sprang ner för trappan ilsken som en furie …upp med ytterdörren och ut…på gräsmattan ser jag Smurfen brottas med min Nisse…springer fram får tag i Smurfens nackskinn och lyfter upp honom i luften…När jag stod där med katten i mina nypor framför mig, de gula ögonen fixerade mig…tänkte jag…Vad gör jag nu då??  Behövde inte fundera någon längre stund för smurfen klöste till mig , jag släppte honom och han sprang hem som ett svart streck…plockade in min lilla katt-älskling och gick upp till sängen och sov vidare..

Dagen efter träffade jag bonden som bodde nedanför vårt hus…han skrattade och sa: blev du arg i natt?? Ja! Svarade jag, hörde du mig när jag skrek åt Smurfen??…Neej svarade bonden, jag stod på balkongen och såg när du kom utfarandes…  
Oooopppsss…färgen steg på mina kinder , tänkte inte på att någon kunde vara vaken vid den tiden och som ni vet är det ju dagsljus på sommaren vid 3...
Ärligt talat tänkte jag bara på att rädda min lilla Nisse…Ja, ja…en fadäs i vanlig ordning 

 

 😉

Kommentarer
Postat av: Emma Engström

Åh vad kul med en liten berättelse, så kul att få här tycker jag haha! :D KRAM på dig och ha en bra påsk <3

Svar: Vad kul att du tyckte det... tänkte att det blir så tråkigt att fastna i dagens elände med covid 19... Ha en bästa påsk och en påskkram ❤️🐥
Kort

2020-04-09 @ 20:36:46
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Heléna

Hahahahaa - ja, man räknar väl inte med att någon står på balkongen och kikar så dags på dygnet 😂😂😂 Jag hade nog också farit ut i bara trosorna om jag hörde någon av mina katter skrika! Hoppas du får en riktigt fin påskhelg! Här blir det väldigt lugnt. Elak kropp med värk och pollenallergi så det blir vääääldigt lugnt! Kram 💖

Svar: Fanns ju ingen tanke mer än på att rädda katten som skriker när man vaknar abrupt ❤️ Fanns inte ens en tanke på t-shirt utan bara räddning i stunden.....En av alla saker jag gjort i stunden... Eftertankens klokhet bör komma efter....Men jag har ingen lust att fastna i den... Gjort är gjort... Så knallar jag vidare... Skönt att höra att du tar det lungt...Kram
Kort

2020-04-09 @ 23:27:12
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: Lisa

Haha du är som mig, det första man tänker på är djuren. Förstår att det kändes lite pinsamt men någon i området måste ju stå för underhållningen haha. :)
Ha en fin långfredag kram <3

Svar: Visst var det lite pinsamt, men bonden skrattade gott och det kunde jag själv göra några dagar senare 😊 kram
Kort

2020-04-10 @ 08:18:38
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0