Helt sjukt....

... Kära maken var och handlade idag, tre fulla kassar kom han hem med... Mat för två veckor, kära maken har bestämt att en handlar med risk för att en blir sjuk, en måste vara frisk och sköta om djuren ...
 
I affären, även i vårt lilla samhälle börjar det bli glest med vissa varor på hyllorna meddelade maken efter handlingen... Han var även och hämtade hushållsrester till våra höns hos min bästis... Klart avstånd och maten lämnades utomhus....Alla varor i förpackningar spritas, frukter tvättas med tvål och skölj noggrant av... Jag har alltid varit den som varit mest orolig i vår familj om välmående... Barnen är lite förundrade över att pappa är mest orolig i dessa tider och tar till stora försiktighetsåtgärder... Som han alltid köpt min oro, ringt barnen när de varit borta och försäkrat mig att de kommit välbehållna hem ..finner mig så klart i min mans oro, jag köper den fullt ut
 
För mig känns situationen absurd ibland, förstår att många känner igen sig....har ju aldrig tidigare varit med om något liknande... I svinifluensan dog det 10 i Sverige....Idag 4 april har 373 dött på intensiven...
 
Min mamma är 87 och min pappa är 88... De har båda yngre partner de är gifta med och vårdas inte av hemtjänsten... Men livrädd är jag var dag.....För telefonsamtalet .....
 
 
 
Rambo fick symbolisera min uppmaning...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jättebra att ni vidtar alla nödvändiga åtgärder för att inte bli smittade.
Håller med dig att situationen idag i världen är så overklig. Jag är orolig för min man som har astma och högt blodtryck, min svärmor som är 82 och har högt blodtryck, mina två bröder som är mycket äldre än mig och har högt blodtryck, min syster som röker och är mycket äldre än mig och dessutom mig själv eftersom jag också har en riskfaktor.
Bra och tänkvärda bilder :) Ha en fin söndag kram <3

Svar: Förstår din oro för dina nära och kära, kram
Kort

2020-04-05 @ 09:12:26
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunnel

Mina förra kommentar ville inte åka iväg. Hoppas jag lyckas bättre nu. Vardagen har blivit väldigt annorlunda och vi får tänka oss för innan vi ger oss hemifrån. Hoppas din söndag är lika solig och fin som min.

Svar: Här är soligt emellanåt, jag har inte varit utanför gården på tre veckor, men här hemma lever vi som vanligt med djuren...
Kort

2020-04-05 @ 10:36:45
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Emma Engström

Det är så konstigt att handla idag tycker jag, haha! Glest med både folk och saker överlag i butikerna, folk handlar på sig en hel del! Både till en för- och nackdel tycker jag <3 KRAM fina du <3

Svar: Förstår att allt känns både främmande och skrämmande... När svininfluensan drog in i Sverige var jag inte särskilt bekymrad, levde på och jobbade som vanligt... Alla dessa tidigare influensor och virus hade jag klarat mig ifrån... Efter svininfluensan så vet jag hur det drabbar, lungröntgen, sov i soffan två veckor för att inte störa kära maken när jag hostade, TV-n på hela natten så jag kunde förströ mig mellan hostattackerna....
Kort

2020-04-05 @ 16:33:55
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Det är verkligen konstiga tider just nu!
Hoppas ni klarar er!
Jag lever ganska mycket som vanligt, svårt att göra annat när jag jobbar som lärare och måste jobba på plats. Däremot åker jag inte till skärgården nu under påsklovet, det blir till att stanna hemma och sen göra lite dagsutflykter ut i naturen :)

Svar: Visst känns allt främmande... Sjukvårds och skolpersonal är ju verkligen utsatta, trånga miljöer och många personer på liten yta..Hoppas ditt påsklov blir bra med många fotograferingsmöjligheter =)
Kort

2020-04-05 @ 16:44:34
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Heléna

Man märker nu att fler och fler tar pandemin på allvar både när man är ute och handlar och på jobbet. Det har blivit en rutin att alltid tvätta händerna när man kommer in utifrån. Inga kramar när man träffar människor utan man nöjer sig med att säga hej. Jag hoppas innerligt att det vänder snart! Hoppas du får en riktigt fin söndag! Jag har varit i skogen med Calle på promenad och fotograferat vitsippor och nu roar jag mig med tvättstugan. Kram 💖

Svar: Jag såg på nyheterna att 90% avbokat resan till Gotland...Skidorterna stänger, bra men förstår att det blir stora ekonomiska bakslag för de mindre småföretagarna... Kram
Kort

2020-04-05 @ 16:54:19
URL: http://lehdla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0