Igår....

....Fyllde vår UNDERBARA schäfertik 10 år 💖, hon har ett hjärta av guld och av våra tre sista schäfrar är hon barnens favorit 💗 Hon fick en gourmetmiddag som en hund älskar med wienerkorvar, råa ägg och tärnade ostbitar 😉😋👍 Bosse fick också men inte lika mycket...
 
La upp det på min FB sida och så hyllad hon blev med gilla kommentarer och grattiskommentarer...(Suddar alltid namn för anonymitetens skull)
 
Långfredagen blev solig men lite blåsig och när solen gick i moln vart det kallt, vaktade hönsen några timmar och kära maken tog upp staketet efter hästhagen vid vägen.. I över 30 år har det suttit staket där... Lite sorgset att en djurepok är slut på gården...
 
De bästa markberedare och gödslare som finns 💗
 
Så dök höken upp som vanligt, mer närgången idag så då valde jag att släppa in hönsen i den trygga hönsgården med tak...
 
Här seglar den över trädtopparna, bild från igår...
 
På kvällen hade vinden mojnat så vi besökte dotter och svärson med ägg till imorgon, de höll på att rengöra poolen, vi satt ute och pratade i över en timme, så mysigt att kunna träffas lite igen..
 
Gick in i deras uterum och tog en bild in på deras härliga gröna växter som finns högt och lågt i ett av deras vardagsrum...
 
 
Dottern hade gjort sin sedvanliga påskcheesecake... Hon har lovat att komma med en bit till oss 💗
 
De sedvanliga ägghalvorna ska jag och kära maken ha imorgon + en Janssons frestelse + sill och rökt lax, men den sedvanliga middagen med kyckling skippar vi när vi inte har barn och barnbarn här....
Igår blev det en dipp, med tårarna rinnande kände jag hur sjukt allt är just nu och att inte få träffa det käraste jag har 😭 Hoppas ändå vi kan träffas utomhus en stund i morgon om nu vädret tillåter det, ser inte lovande ut...
 
Glad påsk till er alla ❤️

Kommentarer
Postat av: Elenor

Vilken jättefin schäfer, ja det är en härlig ras.
Numera har jag en liten Cotte som också fyllde år igår.

Svar: Så kul att våra hundar har samma födelsedag ❤️ Hur gammal/ung blev din hund igår? Vår Inez hoppas jag får leva NÅGRA ÅR TILL DÅ VI STERILISERAT HENNE FÖR ATT FÖRHOPPNINGSVIS HON SKA SLIPPA DE TIKSJUKDOMAR SOM OFTA TAR LIVET AV ÄLDRE TIKAR....
Kort

2020-04-11 @ 00:52:04
Postat av: Elenor

Min Nisse blev 8 år. Har tidigare haft schäfrar 2009 blev jag tvungen skiljas från min trognaste, finaste vän efter 13 underbart fina år tillsammans och då kändes det som om jag aldrig skulle få någon som han igen och bestämde mig för att aldrig mera ha hund. Nu blev det inte så för har man haft hund hela sitt liv så är det något som fattas och då blev det en ny ras och en liten hund:) Han är väldigt personlig och tuff och hänger med ut på allt men jag ska inte sticka under stolen med att jag saknar min gamla vän Bazz. Håller tummarna att Inez får ha hälsan, hon ser jättefin ut:)

Svar: Visst är det så att har man haft hund hela livet så blir inte ens en promenad kul, vi har varvat med medelåldershund och valp så det aldrig blir tomt, de senaste 20 åren har vi haft två hundar konstant... Vi får ju hunden i ens liv och när den försvinner så tror man nästan man inte ska överleva den... Jag tror Inez kan bli gammal, hon har ingen som helst åldreskrämpa och far på som vanligt och busar... Sedan har vi steriliserat henne så "tiksjukdomar" ska hon slippa... kram och hoppas ni får en fortsatt fin påsk 😊
Kort

2020-04-11 @ 07:35:39
Postat av: Jasmine

Din dotters påskcheesecake ser himla god ut!

Svar: Tack för dina ord till inlägget om att lämna barndomsstaden för kärlekens skull. Det är mycket tack vare min partner som gjorde att jag vågade flytta - och att jag stannade kvar.

Kram

Svar: Kan lova att den påskcheesecaken var jättegod 😊
Kort

2020-04-11 @ 09:40:15
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Lisa

Grattis till sötnosen Inez :)
Vad söta dom är hönsen. Älskar höns, dom är så roliga <3
Vilket fint uterum dottern har. Skulle också vilja ha ett uterum. Det är så himla fint :)
Påskcheesecaken ser ju underbart god ut :)

Ha en fin påskafton kram <3

Svar: Jag hoppas vi får ha kvar Inez flera år till, hon är pigg och frisk och har aldrig behövt veterinärvård... Enda gången hon varit till veterinär var när vi steriliserade henne för att hon skulle slippa tiksjukdomar och vi hoppades även att det skulle förlänga hennes liv..Påskcheesecaken var supergod som vanligt. kram och ha en fin fortsättning på påsken... 😊
Kort

2020-04-11 @ 11:43:19
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Heléna

Grattis till vackra Inez!!! Så mysigt med lite påskmat tillsammans och så många fina växter de har! Hoppas du får en riktigt fin påskafton! Kramar💖💖💖

Svar: Påskaftonen blev mysig, vi kunde träffa barnen och barnbarn ute hemma hos dottern 😊 När de skulle in och äta påskmiddag åkte jag och kära maken hem med en stor bit cheesecake med oss 😊 kram och önskar er en fin fortsättning av helgen...
Kort

2020-04-11 @ 13:27:40
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Säga vad man vill men nog är det något speciellt med påskmaten ändå. Galet gott är det :).
Sedan det där med höken kändes lite läskigt ändå, att ha den seglande över så där. Är det vanligt att den spanar efter era höns? Stort grattis till Inez :D.

Svar: Det är som julmaten man bara längtar efter den..... Vi vet att så snart vi släpper ut hönsen så flyger hungriga hökar över vår gård inom en halvtimme...Oftast är jag inte rädd men när tre hökar dyker upp tar jag ibland det säkra före det osäkra-... Som jag förstått det så slår de ned på en höna och punkterar lungorna innan de börjar äta på dem, för säkerhets skull får de gå in i trygga utehönsgården med tak...vågar inte äventyra mina höns...
Kort

2020-04-12 @ 22:50:51
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0