SĂ„ mycket tokigt jag gjort...😄

Vi var nÄgra kompisar som skrev om olika fadÀser vi gjort i vÄrt liv som vi delade med oss av till varandra, sÄ hÀr i jobbiga tider kommer jag att bjuda pÄ nÄgra av mina...först en frÄn mitt yrkesliv... 

 Vi Àr bara nÄgra som vet sanningen...

Har ju alltid jobbat med ungdomar som har nÄgon form av problem eller med problemklasser..
Älskar mitt jobb och tycker sĂ„ mycket om dessa ungdomar som jag fĂ„tt förmĂ„nen att lĂ€ra kĂ€nna ..

Detta hÀnde pÄ en av mina lektioner med en askulterande (blivande) lÀrare med frÄn högskolan...

Vi började lektionen, eleverna 14 Ă„r intog sina platser, den auskulterande tog plats lĂ€ngst bak i klassrummet för att iakttaga och dokumentera min lektion.... Vi inledde en vanlig lektion som vanligt, eftersom det var svenska sĂ„ var en av mina mest debatt villiga elever snart igĂ„ng och ville diskutera en sak.. Han hade en stor trovĂ€rdighet bland sina kamrater pga sitt stora ordförrĂ„d och kunde svĂ€nga sig bra med uttryck och formuleringar som klasskamraterna inte förstod...men för dem lĂ€t det bra ...bemötte honom och de andra alltid villigt i diskussionerna....Denna gĂ„ng var denna elev verkligen ute och ”seglade” i sin argumentation...mitt i diskussionen knackade det pĂ„ dörren ...en elev lĂ€ttade pĂ„ rumpan för att öppna...SITT, sa jag, det tillhörde nĂ€mligen vanligheten att nĂ„gon knackade pĂ„...en kompis som ville lĂ„na en tia eller en cigg, nĂ„gon som lĂ€mnat eller inte velat gĂ„ till sin lektion Eleven slog ner rumpan igen pĂ„ stolen och vi fortsatte lektionen...

Efter 5 min knackade det frĂ„n ”materialrumsdörren”...förvĂ„nat tittade jag och eleverna pĂ„ varandra ...Lite sakta och försynt öppnades dörren...in tittade en man, barn och utbildningsnĂ€mndens ordförande och nĂ„gra personer till frĂ„n nĂ€mnden kom in i klassrummet...
Jag hÀlsade pÄ dem och ordföranden sade: Vi knackade nyss pÄ men ingen öppnade, sÄ vi bad om hjÀlp att fÄ komma in denna vÀg ...
VÄgade kika lite försiktigt pÄ min askulterande...han kÀmpade för att hÄlla sig för skratt...blev sjÀlv sÄ full i skratt att det var ett under att det inte brast...  

Dessa underbara ungdomar sa inte ett knyst om att det var jag som sagt ifrÄn om att öppna dörren...de svarade bara beredvilligt pÄ de frÄgor som stÀlldes av de vuxna...men nog var de lika fulla i skratt som jag...

OBS! den debattvillige Àr idag en mycket duktig skÄdespelare  

Vad den askulterande lÀraren skrev i sina kommentarer vet jag ej.....

  

 

 

Prioriteringarna i vĂ„rt samhĂ€lle blir jag ofta rĂ„dlös överÂ đŸ™„đŸ€” Jag Ă€r som jag skrivit en helt politiskt frilansare... Idag finns det inget parti för mig som har de vĂ€rderingar som jag kan rösta pĂ„.....

Kommentarer
Postat av: Heléna

Hahahaha - helt underbart!!! Tack för att du delar med dig!!! Ett skratt förlĂ€nger livet och det behövs sannerligen i dessa tider! Hoppas du fĂ„r en riktigt fin pĂ„skhelg vĂ€nnen! Stor kram 💖

Svar: Jag Ă€r en mĂ€nniska som levt pĂ„ mina impulser för ögonblicket och ibland blev det fel som du kommer att se 😄 Men med eleverna blev det oftast rĂ€tt...Jag Ă€r glad över allt tok jag gjort, jag har bjudit pĂ„ mig som den mĂ€nniska jag Ă€r med bĂ„de fel och brister.... kramar
Kort

2020-04-08 @ 22:17:13
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: Lisa

Haha fick mig ett gott skratt :) Det tackar jag för. :)
Jag hÄller med dig, jag Àr ocksÄ politisk frilansare . Helt Àrligt tror jag att jag kommer rösta pÄ "Djurens parti " nÀsta val.
Ha en fin skÀrtorsdag kram <3

Svar: Visste inte att det finns ett djurens parti ska nog rösta pĂ„ det med 😊 Ha en fin skĂ€rtorsdag du med, kram
Kort

2020-04-09 @ 10:04:20
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0