Min man hämtade posten igår....

Har nog aldrig fått något så kul och välkommet i brevlådan... Han höll upp en stor påse svamp 💗 Eftersom han nyss gått med hundarna i skogen trodde jag han hittat dem.. Icke...De låg i brevlådan, och min fina vän/granne Kicki som plockade flera kilo svamp igår delade med sig 💗
Ringde henne och vi pratade och skrattade som vanligt, så lika i tänkande och tyckanden 😄 Så glad och tacksam över kantarellerna 💗 När mina höns värper lite mer ska jag smyga dit ägg i hennes postlåda 😉 
 
Drygt 5 liter kantareller fick vi 💗
 
Älskar augusti med härliga mörkare kvällar och fullmånen som kommer tillbaka, bilden tagen i söndagskväll klockan 24 genom sovrumsfönstret...
 
Det blev en ny omgång med kräftor och det goda kräftspadet i lördags 😊
 
Inez älsklingsplats vår, sommar och höst är kattens dyna på trappen, där sitter hon och håller koll på vad som händer...
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad gulligt av din granne att ge er svamp. Det är ju så himla gott. :)
Vilken underbar bild på månen. :)
Vad söt hon är Inez. Perfekt plats för både hund och katt. Lite upphöjd så dom kan spana :)

Ha det fint kram <3

Svar: Ja nog blir man glad över så fin gåva, på dagen sover katten inne och på natten sover han på trappen... Kram ❤️
Kort

2020-08-05 @ 13:34:18
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Oj jisses vad kantareller, det är ju sån himla lyx! :D Hade blivit himla glad och tacksam för det jag också, så fint! Kram på dig <3

Svar: Kul med så goa vänner ❤️ ska steka några i smör ikväll och resten får frysas in... Kram ❤️
Kort

2020-08-05 @ 17:58:51
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Men du så snällt och vilken glädje :D. Det där förstår jag verkligen att du blev glad över. Sedan så fint också att du sedan ger tillbaka med ägg. Tänk ändå vad man kan ge och ta till varandra :).

Svar: Ja det är så kul att få överraskningar och även ge andra glädje 😊 Det kanske blir en hel del stoppandes i brevlådorna framöver 😃
Kort

2020-08-05 @ 20:43:46
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Vad fint att hon lämnat svamp till er, mumsigt :)

Svar: Visst var det gulligt gjort...😊
Kort

2020-08-06 @ 13:51:51
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0