Hur tänker ni?

..... Jag fick ju svininfluensan 2009, hostade sönder mig totalt... Smittad av en syrra som varit hos sin dotter i USA, långt innan sjukan kom till Sverige... När vaccineringen kom var vi friska igen och avstod den.. På skolan var jag OSOLIDARISK som inte tog sprutan.... Ingen i vår familj tog vaccinet, dottern hade precis fått Mille och undrade om hon skulle flytta ut till en husvagn i skogen efter larmrapporterna i tidningarna och svt?
 
Detta vaccin som erbjuds nu har jag ännu mindre förtroende för då det påverkar ditt DNA i resten av ditt liv 🤔 Varför ska jag som de som vaccinerade sig för svininfluencan göra det av solidaritet? När läkemedelsbolagen inte tar ansvar för följderna och myndigheternas tjänstemän är ansvarsbefriade för beslutet att köpa in det?
 

Öppet brev till Stefan Löfven och Johan

Carlson

 
En immunolog skrev ett bra inlägg tycker jag och hoppas många läser det och tar ställning, vad vill jag? Lång läsning så dela upp det.... Som min man sa idag, våra hjärnor är kvar på 1500-tals nivå, som när häxjakterna inleddes så gick folk bara med i drevet .....
 
Lägger in punkt 8 här:

8. Vi bekostar ett humanexperiment – VEM TAR ANSVARET?

Vi svenska skattebetalare står alltså för alla kostnader, och ni köper in det från Läkemedelsindustrin som tar noll ansvar för sin produkt. “Vaccinet” är oprövat i säkerhetsstudier och långtidsstudier, och det baseras på en helt ny metod – tycker ni själva att detta låter som ett förtroendeingivande upplägg?

  • Kan ni se svenska folket i ögonen med detta? Säga att ni gjorde det bästa ni kunde med detta? Ni statstjänstemän är ju själva ansvarsbefriade – vilket ni beslutat om, så vem axlar ansvaret för detta gigantiska humanexperiment?
Lägger även in punkt 10, där håller jag till... Läste att när Donald trump smittades fick han massor av C-vitamin, D-vitamin och malaria medicin som man har sett hjälper, han blev frisk på en vecka... Men patentet för malariamedicin har gått ut så alla kan tillverka det, ingen höjdare för läkemedelsbranchen alltså.... 
 

10. Varför noll resurser till friskmedel?

När kommer Folkhälsomyndigheten med rekommendationer för att stärka hälsan och bygga kompetent immunförsvar? Ni lovade i juni att rekommendationer för att stärka immunförsvaret skulle komma till hösten, men inget har ni sagt mer än tvätta händer, håll distans och håll er hemma. Inga kostråd, inga råd kring aktiviteter och naturliga preparat som är erkänt effektiva att stärka immunförsvaret. Inget om att det är viktigt att få ner inflammationen, åtgärda metabola syndrom etcetera. Att dela ut gratis C-vitamin, D-vitamin och zink skulle vara enormt viktig folkhälsoinsats då fler forskningsstudier visat att det är kraftigt antiviralt. Och det kostar en bråkdel av vad Läkemedelsindustrin experimentvaccin kostar.

  • Brist på D-vitamin innebär en ökad risk för flera sjukdomar. Och nu visar en spansk studie att en stor majoritet av covid 19-patienter som vistats på sjukhus hade just brist på det viktiga vitaminet. Hela 82,2 % hade inte tillräckliga nivåer av vitamin D i blodet, och män hade lägre nivåer än kvinnor. Referens: Spansk studie: D-vitaminbrist hos 80 procent av covid 19-patienter på sjukhus 
NEJ! Jag kommer inte heller denna gång vaccinera mig.. Ansvarsfrihet tror jag inte på, på alla andra jobb har vi ansvar för våra handlingar, men de som bestämmer är befriade från ansvar 🤢... Korrupt????
 
Bilden lånad från inlägget
 
 Idag ringde Mille, mormor jag ligger lågt, har ätit en massa och går inte upp i blodsocker.. Var är du? - på skolan... Morfar kommer direkt... Klockan var 15:30, mörkt.. Morfar hade med sig två druvsocker förpackningar, jag hängde kvar i luren tills morfar kom... Morfar skjutsade hem hjärtat, nu har vi bestämt att så länge det är mörkt skjutsar vi hem honom på onsdagar, då det är lång dag... Själv var jag sjukt mörkrädd som liten och (är även som vuxen) Jag fick åka skidor till skolan genom en mörk skog hela låg/mellanstadietiden Jag vet inte om han vet att i förra veckan lokaliserades en varg på gångstigen hem av en hundägare som var ute sent på kvällen.... 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Jag tog inte heller sprutan mot Svininfluensan. Vad jag minns var det inte så mycket prat om den här i Norge. Jag jobbade då i ett internationellt företag där vi tidigt fick order om att sluta handhälsa och använda handsprit ypperligt och ingen av oss på den avdelningen blev sjuk. När det gäller Covid-19 vaccinet så har jag inte bestämt mig ännu. Eftersom jag inte tillhör någon riskgrupp är jag inte aktuell i första hand för vaccinet så jag tänker att det ger mig tid att bestämma om jag ska ta sprutorna eller ej. D-vitamin har jag ätit under vinterhalvåret i många år och dessutom tar jag 5 rönnbär varje morgon året om😉 Av någon konstig anledning så har jag större förtroende för de norska myndigheterna...

Svar: Det var många länder som förbjöd vaccination, i Sverige dog 10 av påvisad svininfluensa över 400 drabbades av narkolepsi som är obotligt, idag har Sverige över 7514 döda i covid 19... Eftersom våra smittade fortsätter öka så lär även dödstalen i Sverige öka... Jag har som du större förtroende för Norska myndigheter än Svenska, ni har inte lindat in er i ett myndighetssystem där det inte går att hitta ansvariga....
Kort

2020-12-10 @ 21:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0