Jag är arg och ledsen....

Jag är arg! Så många som dött i onödan 7802 i dagsläget, så även min bror 😭 Kritiker till FHM har granskats hårt i pressen tidigare, lägger in en artikel från den 24 april 2020, som jag tror idag vi kan se att kritiker inte fått sin röst hörd i vår dagspress.. Vi vanliga dödliga kallas oftast för "foliehattar" "självutnämda experter" om vi gör våra röster hörda i kritiken...
 
Att få göra sin röst hörd har inte gillats om man inte är med i Anders Tegnells fanclub... en skrämmande utveckling i en kris skapad av media och politiker...
 
Hur tänker ni här? En epidemi till som skapade en stor dödlighet... HIV, det har funnits i över 30 år, där har man inte ännu funnit något vaccin bara bromsmediciner ( tack och lov för de smittade) Som jag skrivit tidigare, glöm att jag tänker vaccinera mig med ett vaccin man tagit fram på 9-7 månader... Där läkemeldelstillverkare och ansvariga politiker inte tar något som helst ansvar för biverkningar du kan drabbas av.. Ingen kan svara på biverkningar, hur länge du är immun, om du kan smitta andra?
 
Lånat från artikeln "I debatten den 24 april 2020 har det under coronautbrottet funnits en tendens till hovsamhet gentemot myndigheterna. Kritiker har stundtals granskats hårdare än de verkliga makthavarna. De som haft invändningar mot den svenska strategin har klumpats ihop med nättroll och konspiratoriker som tror att 5G-master sprider virus."
Lägger in en artikel från igår....Lägger in en länk som jag tycker säger allt, slutklämmen - "Men, som utredare Mats Melin (Coronakommissionen) påpekar, ”Regeringen styr riket”, enligt grundlagen. Det går alltså inte att, som statsminister Stefan Löfven och socialminister Lena Hallengren (S), ständigt skjuta ansvaret på regionerna och kommunerna. Efter coronakommissionens hårda kritik måste det bli ett slut på ansvarsflykten. Hur tycker du? 
 
 

Kommentarer
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Vi är på precis samma plan du och jag. Kommer inte heller ta vaccinet. Har helt bestämt mig, vill dessutom gärna se bipacksedeln samt att det skulle vara spännande om Löfven stod först i kön för det. Nej du detta är inte beprövat. Att hävda att "Sars" gjort det lättare är bara bullshit. Minnet är kort för människor. Samt håller även med dig gällande att man bara får köra i ett spår i Sverige. Man är tydligen dum i huvudet om man tillhör de som tänker: "Outside the box"...

Svar: Tack för ditt svar, faktum är att de flesta jag känner vill inte heller vaccinera sig med detta snabbproducerande vaccin... Kanske får handla resten av mitt liv med munskydd, men hellre det än ett tämligen oprövat vaccin..
Kort

2020-12-19 @ 12:40:49
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Försökte kommentera på inlägget ovan men det gick inte så kommenterar här.

Jag förstår att sömnen tar stryk så här. Det är garanterat därför som du skriver att den spökar. Det blir en annorlunda jul och nog funderar man en hel del på den saken. Hur blir det ens på julafton?

Svar: Jag har egentligen lust att beställa en pizza på julafton, bara för att visa jag struntar i denna bedrövliga jul... Gissar jag kommer att gråta floder om jag knäpper på radion så jag avstår...Min son och barnbarn kommer i mellandagarna, sist vi möttes ute frös jag så mycket, fick krypa ned under täcket när de åkt för att få tillbaka värmen i två timmar... Ringde och sa vi träffas med munskydd alla inomhus i vardagsrummet... Det ska nog fungera...
Kort

2020-12-22 @ 20:09:13
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0