Jag tänker ibland....

... Hur mycket ska man orka?.... Att inte få träffa sina barn, barnbarn mer än i bara fem minuter åt gången när vädret är uselt, kallt och ruggigt? De som betyder mest för oss 💗 Den här isoleringen, karantänen gör mig galen, näst intill apatisk 😱... Vi har valt karantänen själva pga smittorisk, kan knappast säga att det gör mitt mående bättre efter så många månader nu.. Flera kära har avlidit, messenger och telefon blir det vi kommunicerar med inom familj och bekantskapskrets, när det man behöver är den där kramen när jag är ledsen, tröstekramen som vän / syster/ mamma /mormor / farmor... Visst förstår de hur jag känner, man gör sitt bästa för att trösta med skrivna ord....
 
Nu vet vi att ungdomar i grundskolan sprider smittan mest idag.. De som inte var någon smittorisk enligt FHM... Trött och arg hur dåligt Sverige skött pandemin med en massa gissningar och antaganden, som hela tiden blivit fel......Säger som min syster sa idag, säger Anders Tegnell något så blir det tvärt om..
 
Dotter och svärson hade inte köpt någon glögg, fick sms från dotter - Är glöggen klar? Hon fick ägg och en liter glögg ikväll, hoppas de gillar den....
 
Bilden lånad här, men vår glögg blev fantastisk god... Bara att testa själva.... Jag gjorde min glögg från ett annat recept, med svagdricka, den ska stå några veckor, själv tyckte vi den blev supergod, lite söt men mycket smak av glögg 💗

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Visst är det kämpigt nu med den här isoleringen. Den har ju varit så otroligt länge och eftersom vi inte vet hur länge till det blir, så känns det lite hopplöst. Glögg är något som absolut hör julen till. Kram

Svar: Visst känns det hopplöst och när det är så mörkt dagarna i ända denna dimmiga december, det blir ännu tyngre då... Kram
Kort

2020-12-07 @ 09:44:38
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0