Närmast panik just nu, kan inte sova....

Jag har i fyra år sovit 10 timmar minst per dygn, gissar utmattningssyndromet tagit ut sin rätt i fyra år... 
Nu kan jag inte sova, vänt på dygnet, somnade 5 i morse, lyssnade på ljudböcker i tre timmar innan, sömnen uteblev, när jag somnade vet jag inte.. Tre dagar med samma sömnproblem...
Gissar den annorlunda julen utan barn och barnbarn ligger i bakhuvudet och spökar, troligen en form av depression/stress över läget, Första julen jag firar utan min familj...
Idag tog jag tag i en massa saker med kraft och vilja, vill trots allt ha en fin jul, den största helgen i mitt tycke... Kommer ( nog ) att fortsätta imorgon också... Min man är van vid mitt julpysslande och kan ju inte svika honom 💗 Ingen stor julgran finns hos oss dekorerad, utan bara en adventsgran, maten reducerad som jag skrivit tidigare till 30 %, bara våra favoriter serveras på julafton...
 
Fick besked att på tisdag skulle byggfirman komma och börja med vår grillkåta... Inser att det nog blir en natt utan sömn, men självklart klarar vi av det.... Sova kan jag göra sen utan stress... Hundarna fick sin julklapp idag en underbar madrass vi delade på som de sjunker ned ,i eftersom vi inte använder våra mörkläggningsgardiner längre fick de bli skydden till madrasserna och lätta att tvätta  + en avskuren madrass för sängvätare, så om de är blöta ska det inte förstöra madrassen.... Vi slänger hundarnas liggbäddar vartefter de luktar "blöt hund"... Hoppas jag slipper det nu...
 
💗💗 Får, så UNDERBARA djur 💗
 
Trackback
RSS 2.0