Bloggsvacka....

... Jag har nog alltid bloggsvacka vid soligt och fint väder 😊 Som jag skrivit tidigare bloggar jag bara när jag har lust...
 
Har fått så många nya bloggvänner som jag inte vill tappa, hur ni hittade mig vet jag inte, men gillar varje kommentar och fina inlägg från er.....👍❤️ Jag har er i min länklista ❤️
 
Idag dök det fasansfulla minnet på fb upp av att mista lillgutta för ett år sedan...Delade bara med några få vänner, den tjejen som tog emot polishämtningen av kattmamman och den som hjälpte henne med att ta hand om kattmamman och kattungarna...
 
Mitt fb-inlägg....Igår hände det jag alltid fasat för, min älskade lilla buse, Gustav blev påkörd och på Strömsholm konstaterade veterinären att Gustav hade för stora inre skador för att kunna räddas, så vårt lilla hjärta fick somna in med matte och husse vid sin sida...Han somnade in med mina tårar i sin päls.... Som djurägare undrar jag ibland hur mycket jag ska orka med😭 

Eftersom mitt äldsta barnbarn är på semester i Thailand vill jag inte skriva detta öppet så att hon får reda på det nu, tids nog får hon reda på det, tiden ändrar inget, vår lillgurra är borta..... men jag vill att hon ska få njuta av ledigheten. Hon älskade verkligen Gustav.

Jag tackar innerligt bilisten som körde på Gustav att han kom och berättade vad som hänt, så hänsynsfull och ansvarstagande kille. Vi har fått två katter överkörda tidigare och ingen har stannat och berättat då. Nu är Rambo ensam igen, tre kompisar har han mist...

 Lillgurra 💗💗 Inte ens två år fick du leva 😭
 
Vi står för ett svårt val till och jag hoppas det dröjer två år till minst.... Inez fyller 10 år i år, hon lever på övertid för stora hundar, hon är frisk  men ibland tror hon sig vara yngre än vad hon är 👍❤️ I lördags busade hundarna ihop när ungdomarna kom, men jag såg direkt att Inez sträckt dig... Bosse i koppel på eftermiddagsvängen då hundar inte vet sitt bästa....... efter fem timmar var hon symtomfri, ingen hälta mer....

.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är alltid svårt när djur går bort. De har ju varit familjemedlemmar så länge. Varje gång jag har varit tvungen att avliva ett husdjur har jag sagt-Nu vill jag inte ha mer djur det är för jobbigt när dom inte finns mer. Men ändå skaffar man fler djur för de sprider ju så mycket glädje. :) Skönt att Inez inte fick några men av sträckningen. Kram <3

Svar: Så tufft att mista en familjemedlem 😭 De man älskat gråter man över och saknar 😭 Jag har resonerat likadant ...så många år av glädje våra kära djur ger oss, i Gurras fall blev det alltför kort men han har ändå satt sig i vårt minne som en av våra mest minnesvärda katt ❤️ Kram
Kort

2020-02-25 @ 15:34:38
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Anita

Heelt okej med Svackor :)

Svar: Visst är det så.. regniga dagar med massor av tid finns utrymmet att skriva, soliga dagar får livet ta över...
Kort

2020-02-25 @ 20:24:43
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Man ska väl bara blogga när man har lust :P
Jag blir peppad när jag varit ute och fotat, då gör jag inläggen ganska direkt och sen tidsinställer jag :P

Men vad tråkigt med katten :( Skönt att bilisten ändå kom och sa till. Min katt får vara innekatt i stan men hon är ute när vi är i stugan och jag är så glad att det inte finns bilar där!

Svar: Jag tidinställer många av mina bloggar som du .....Idag hade jag nog helst haft en innekatt, men katter behövs på landet då mössen eller råttorna käkar fodret vi har till djuren, inte ett hål på en säck djurmatsfoder vi haft på flera år.... Katter gör sitt jobb och förlusterna blir tunga när en olycka händer..... Lillgurra var en fenemonal jägare 😢
Kort

2020-02-26 @ 17:12:00
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0