Härlig dag med sol....

... Vi satt ute i flera timmar och njöt av solen med hundar och höns, två ekorrar slogs om vem som skulle äta just då från fågelbordet, starkast vann...
 
Idag var det två ekorrar på besök...
 
Ekorren hänger sig ut för att få tag i fågelmaten...
 
Sedan mumsar den fröna hängande upp och ned..
 
Så söt 💗
 
Inez solade som vanligt magen och lekte med en pinne...
 
Gör fortfarande mina talgbollar till fåglarna.. Det kommer jag att göra till slutet av april, vi slutar mata dem med solrosfrön sista maj om våren och insekterna finns, annars fortsätter vi...
 
Sätter in en film från idag där man hör hackspettens trummande i början, nu trummas det efter en maka...Hönsen är fantastiska markberedare och så hittar de massor av godsaker också
 
 
Ni ser i bakgrunden alla småfåglar som flyger hit och dit, när hönsen väl vänt löven och lämnade var småfåglarna strax efter där och fann godis 😊

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka härliga bilder och filmer :) Ja ekorrar är verkligen smidiga små krabater, dom klättrar och far och slänger sig mellan grenarna. :)
Inez är ju för underbar <3 Jag skulle verkligen vilja ha höns, dom är så söta :)
kram <3

Svar: Visst är ekorrar för söta ❤️ Älskar mina goa höns, de går och skrockar och sköter om trädgården och ger oss de superfina och goda äggen ❤️ kram
Kort

2020-02-20 @ 09:47:39
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Åh att ha djur så där inpå knuten som du har, vilken dröm ändå. Sedan är det ju något speciellt med ekorrar också. Charmiga djur, helt galet att det nu kanske ska bli jakt på dem :-o.

Svar: Jag älskar alla djuren "runt knuten" 💗 Vissa får vi fler och fler av... Kan inte ens fatta vansinnet att man ska få jag ekorre? Ett så litet djur, vad är det hos dem som är så attraktivt? Päls kan alla få genom den lagliga slakten av tamdjur....
Kort

2020-02-20 @ 20:17:29
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0