Hur kan mans ens skicka ut detta brev...

Ett hån...Besökte våra kompisar idag, mysfika som vanligt och hon hade som vanligt under veckan samlat en massa rester till hönsen, rensat frysen och stekt älgköttfärs till våra höns, massor av godis laddades som vanligt ned i påsen som hon ger mig var vecka till hönsen....
 
Hur chockad blev jag inte då hon visade brev från det "oranga kuvertet" hon fått, min bästa vän 💗 Hennes enda kommentar är jag får jobba tills jag dör....Märk väl att på de 8 kronorna DRAS SKATT!
 
 
 
Hennes kommentar på FB, jag har jobbat i hela mitt liv!
 
Vad jag vill ge alla er unga som tips, pensionspara eller spara på andra SMARTA SÄTT! Lita inte på pensionen 😱 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej men det måste väl ha blivit något fel ? Har hon ringt och kollat upp det? Jag börjar mer och mer förstå uttrycket " fattigpensionärer". Vad händer i Sverige egentligen? Skrämmande..... Kram <3

Svar: Hon ska kolla upp det, men ett sådant besked slår undan fötterna.....
Kort

2020-02-26 @ 11:57:32
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Orange kuvertet provocerar mig, speciellt när det kommer till personer som inte har eller haft någon möjlighet att spara på sidan av. Att leva på så få slantar när yrkeslivet är över är galet. Sedan 8 kronor, det är ett HÅN rent av!

Svar: Så sant! Hur mycket kan den normala ekonomiska svensken spara i månaden om man är ensamstående? lever ihop i en villa som slukar pengar? Nu ett enormt bensinpris...Det är inte alla som har jobb, dagis inom gångavstånd.....
Kort

2020-02-26 @ 13:10:18
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Men vad sjukt lite :O
Jag borde ha bättre koll på pensionen, har inte öppnat mitt orange kuvert än :/

Svar: Efter ett arbetsliv borde man ha bättre pension än så..... Blev helt chockad därav foto och inlägg.....
Kort

2020-02-26 @ 17:08:53
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Carolina

Men skämtar du?! Fyfan.. För att ha slitit i hela sitt liv (och då inte frivilligt vill man tillägga) för inga pengar alls.. Hemskt :(

Svar: Jag citerar min man "vem har sagt att livet ska vara rättvisst" 😢 Det är det inte och vår välfärd blir bara sämre och sämre.....
Kort

2020-02-26 @ 22:19:28
URL: http://knaset.com
Postat av: Gunnel

Jag trodde först det var ett aprilskämt. Verkar inte klokt om det stämmer.

Svar: Så klart det stämmer 😢, Kommer att visa er hennes slutgiltiga pension, men som hon säger jag fär jobba tills jag dör....
Kort

2020-02-28 @ 06:05:26
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0