I torsdags...

... Hämtade jag som vanligt Mille från skolan, jag tänkte på när jag väntade utanför klassrumsdörren att detta var min arbetsplats i 28 år.... Jag älskade mitt jobb men känner ändå ingen saknad då tröttheten finns så markant kvar i kroppen, jag är nöjd, jag slutade med flaggan i topp och vet att jag gjort så mycket bra genom åren, det sa jag även i tacktalet när jag avtackades.. Rektorn påminde mig om att berätta just detta jag sagt till honom tidigare 😉 Men jag menade det, är stolt över mitt yrkesliv...Jag hade fler år kvar i jobbet men brände allt på 28 år, när stresståget gick utan handbroms...
 
Det roligaste förutom att hämta Mille är att få slänga några ord med de gamla kollegorna och krama om dem ❤️
 
Undrar hur många mil jag vandrat i skolans korridorer?
 
Gillar allt som man gör för att skapa "hemkänsla" i hemklassrummen, har redigerat namnen på bilderna.... Mille har en outstanding fröken även nu på mellanstadiet ❤️ En kram blir det alltid när vi träffas ❤️
 
Idag kom min kompis L.... med den efterlängtade leveransen, 3 underbart mjuka svarta fårskinn..Ett var till barnbarnen och ett till oss...
 
Med tanke på mitt förra inlägg så har L....s djur det underbart, de lever i stora hagar och på vintern när de inte är ute har de varma och sköna djupströbäddar... När deras dag är kommen dör de hemma på gården ovetandes om vad som ska hända, precis som när jag är tvungen att ta bort den gamla hästen, så dör de på en hundradels sekund, trygga, hemma på gården...
 
L.... tar vara på allt från djuren, ullen samlas in efter klippning och den ges bort till folk som odlar och som vill slippa ogräs... Skinnen skickas på beredning efter slakt...
 
I år köpte jag svarta skinn, så ljuvligt mjuka, varma och luktar inte får...Jag är bortskämd 😌 för dessa fårskinn betalade jag 900 för varje.... Har köpt fuskskinn tidigare och betalt detsamma....Dessa äkta skinn får man betala så mycket mer för på marknaden....Men vi vänner byteshandlar friskt, mina vänner får ägg av mig utan betalning och jag får massor tillbaka....Vänner ger ❤️ Gissa vad det kostar att bereda ett skinn?
 
 
Inte bara vi människor som njuter av värmen och mjukheten 💗
 
 
 Tranås skinn beredning
 
Det bästa och säkraste sättet är att snötvätta fårskinn...
 
Mille sa sist han sov hos oss - mormor jag vill flytta hem din soffa till oss, för där sover jag bäst och jag kan gissa varför? Istället för underlakan vill han sova på fårskinnen... Jämt när han ska ta sin timmesvila efter skolan så ligger han på fårskinn och har ett som täcke ❤️ Så en efterlängtad julklapp om än något försenad fick han idag 😊
 
Min vän L..... är alltid tvungen att ta tjänstledigt från jobbet vid lammningen, hon övervakar varje födsel, klockan står på ringning med två timmars mellanrum på natten vid misstänkt förlossning... Lammar de på natten åker hon till jobbet trots sömnbrist... Tack för att ni orkar ❤️

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Kan tänka mig att det är guld värd att få utbyta några ord med dina gamla kollegor :)

Svar: Ja och flera av kollegorna jobbade jag ihop med sedan jag började, L..... som jag skriver om hon och jag började samtidigt....
Kort

2020-02-02 @ 03:39:02
URL: http://https://missjennifermarie.blogg.se
Postat av: Gunnel

Vilken lyx med äkta fårskinn. Den känslan är helt annorlunda mot fuskskinnen. Så rar när man kan göra byteshandel...precis som förr i tiden. Ha en trevlig söndag.

Svar: Ja... de riktiga skinnen är så mycket varmare, mjukare och större ❤️
Kort

2020-02-02 @ 12:23:31
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Svar: Tack för din kommentar.
Hoppas att du har en fin söndag.
Kram

Svar: Kram och tack detsamma....
Kort

2020-02-02 @ 12:39:36
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Lisa

Vad roligt att besöka sin gamla arbetsplats och träffa kollegor. Jag har inte haft möjlighet att göra det men jag drömmer väldigt ofta att jag är tillbaka på mitt gamla jobb. :) Vad söt kissen är :) Ha en fin söndag kram <3

Svar: Förstår att du saknar dina kollegor, synd att ni inte har kunnat träffas och bla prata gamla minnen, kram
Kort

2020-02-02 @ 14:38:02
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Mysigt med nya fårskinn, det borde jag också köpa, det är ju så fint och mysigt :)

Kan tänka mig att det är något speciellt att gå i de gamla korridorerna. Jag ska åka och hälsa på mitt gamla jobb när jag har sportlov (skolorna i Linköping och Stockholm har ju sportlov olika veckor). Så det ska bli kul att träffa mina gamla kollegor och elever :)

Svar: I början när jag var sjuk 2015 så vände jag bort huvudet när vi åkte förbi skolan...För stressen tog järngrepp om mig 😢 Jag hade ju hoppats på att jag skulle jobba när Mille började på skolan, men jag var tvungen att sluta det året han skulle börja...Men jag har hämtat honom sedan ettan, en dag i veckan när vi har mormorsdagar....Så kul att träffa alla tidigare kollegor som alltid tar sig tid att höra hur jag mår, kramar blir det.....
Kort

2020-02-02 @ 18:54:44
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Emma Engström

Det är sjukt vad fort tiden går! Har jobbat på mitt jobb i fem år nu och det känns inte alls så länge?! Åh vad fint med svart skinn <3

Svar: Åren rinner iväg, har man sedan ett bra jobb går de fortare 👍 Ha en fin vecka, kram...
Kort

2020-02-02 @ 20:04:00
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så fint att läsa om din varma känsla för din gamla arbetsplats. Så känner jag inte för min förra, jag slutade med rejäl sorg efter 5 år där. Jag gick in i väggen sista året, kollegorna som jag trodde var mina vänner sket totalt i mig. Hörde inte ett ljud ifrån dem under sjukskrivningen, och när jag kom tillbaka pratade ingen med mig. Jag var som luft, rektorn ska man inte ens prata om och beteendet där. Jag sökte nytt jobb, fortfarande som lärare men med studierna i sikte där jag är nu snart nästan klar. Den där arbetsplatsen har fortfarande ingen specialpedagog och här står jag nästan färdig.

Svar: Mina två absolut bästa vänner jobbar där, L..... som jag köper fårskinnen av, min bästis sedan åk 9 jobbar där, vi ses minst en gång i veckan plus alla andra underbara kollegor... December 2018 överraskade de mig de mig ett julbord, de firade att jag blivit frisk från cancern och de fick även se att mycket av den busiga spralliga kollegan de haft fanns där under....Skrev ned händelsen här: https://kort.webblogg.se/2018/december/julbordet-blev-tidernas-overraskning.html#comment Blir så ledsen att läsa hur du blev behandlad, låter inte som en sund skola om man inte bryr sig mer om sina kollegor 😢 De förlorade när du valde dig bort... Kram och önskar dig en härlig vecka...
Kort

2020-02-02 @ 21:19:58
URL: http://https://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0