Idag var det...

....... en njutningens dag.... Alltså hårfrisörske besök 💗 Min hårfrisörska och jag pratar om ALLT, vi har tidigare varit arbetskamrater innan hon sadlade om till frisör... Oftast är vi ensamma då hennes kollega är barnledig och mina besök tar tre timmar.... Att få luta sig tillbaka få håret tvättat så mysigt och SKÖNT....
 
Kära maken åkte vid 09;00 och hämtade Mille som varit hos pappa i helgen och blev sjuk, men nu var han frisk igen och farfar lämnade av honom i Hedemora och morfar hämtade upp, tur ungdomarna har sina pappor som alltid ställer upp 💗 Jag gick upp tidigare än vanligt och förberedde lunch som jag vet Mille älskar, julgröt (risgrynsgröt) Koka inget till mig sa kära maken innan han åkte... Kokade två portioner, Mille åt upp allt själv 😊 hur glad blir man inte när maten man lagat tas emot så väl? Men idag blev min och Milles samvaro kort i och med frisören... 
 
Han hann ändå ringa mig och fråga om lite saker han behövde ha hjälp med på min dator...
 
När jag var klar hos hårfrisörskan runt 16 hämtade vi upp dottern efter jobbet och Mille skulle hem då, han var lite sur för det för jag hade ju sagt att han skulle hem 17:30... Han hade planer för när jag kom hem... Har man sagt en sak ska det vara så... punkt, slut!
 
Denna bild är efter min operation av cancer i oktober förra året, hade varit tvungen att avboka mina tider hela sommaren då jag aldrig visste när olika röntgen skulle tas eller prover... I oktober när allt var över kunde jag beställa tid och få håret fixat, det var "frissigt" och slitet efter allt sängliggande... så skönt att få det ordentligt klippt och slingat 😊
 
Min hårfrisörska vill alltid jag ska vara nöjd och vill alltid göra det lite extra fint 💗 Hon är GULD värd 💗

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är alltid så skönt att få komma till frissan :)
Jag och min frissa pratar också om nästan allt. Sedan är det så avkopplande att sitta och läsa skvallerblaskor som jag annars aldrig läser :)
Vilket underbart hår du har. Helt fantastiskt! <3
Ha en fin torsdag kram <3

Svar: Tack för din goa kommentar av håret ❤️ Önskar dig en fin torsdag, kram
Kort

2020-02-13 @ 10:52:33
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Jag har alopecia så jag har aldrig fint hår. Om jag har hår överhuvudtaget, som nu, så är jag bara så glad att ha hår att jag INTE sätter saxen i det. Klippa hår är fan en synd om man liks ska tappa det hela tiden... men nu har jag bara en enda kal fläck på hjässan, så jag kanske ska våga mig på ett frisörbesök snart igen :)

Svar: Förstår dig till fullo att du inte går till frisören... Hade en elev som fick det i nian och hon vägrade gå till skolan då ögonfransar och ögonbryn försvann som håret... Hon fick hemundervisning av mig... Kommer ihåg en ishockeyspelare Håkan Söderström som fick det och Mattias i Sofias änglar.... Min syster jobbar på Carl M Lund i Stockholm och fixar peruker och naturliga lösögonfransar... Kram ❤️
Kort

2020-02-13 @ 16:03:31
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Härligt med frisörbesök och att bli ompysslad :)

Svar: UNDERBART ❤️
Kort

2020-02-13 @ 18:02:41
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: My Nordqvist

Åh så underbart att gå till frisören!! Så fint det vart!!

Svar: Tack! ❤️
Kort

2020-02-13 @ 19:55:35
URL: http://mynordqvist.se/
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så härligt att gå till frisören, det är många år sedan jag gjorde det och så fint håret blev :). Hedemora, är ni från Dalarna alltså? Det har jag inte förstått :)

Svar: Nej, vi bor i Västmanland men Milles pappa bor utanför Orsa, långa lämningar och hämtningar varannan helg! Båda parter åker halva vägen. Själv är jag född i Falun och min pappa bor där 👍
Kort

2020-02-13 @ 20:47:54
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Emma Engström

Alltså så otroligt härligt att äntligen ha kunnat boka en tid och gå iväg för att fixa håret, tycker det ser så himla fint ut! Just känslan efter ett frisörbesök är ju otroligt :D KRAM <3

Svar: Ja så UNDERBART, och efter den sommaren var utväxten lång... Jag blev som en ny människa när jag gick därifrån 😊 kram
Kort

2020-02-13 @ 20:57:18
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Gunnel

Vilket vackert hår du har! Jag har tunt babyhår och har väldigt svårt att få till nån hyfsad frisyr. Den äldre generationen är en tillgång för de yngre och man har väldigt stort utbyta av varandra. Härligt för barnbarnen att ha någon äldre i sin närhet.

Svar: Tack för de goa orden om mitt hår 😊 Håller med om att det är bra att barn har kontakt med mor och farföräldrar....
Kort

2020-02-14 @ 09:16:17
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Det visste jag inte... Dregen vet jag har det. Själv har jag haft det sedan jag var 21 år, så "firar" 9 år... men just nu har jag i mina mått mätt MASSA hår och MASSA ögonfransar och ögonbryn :D :D

Svar: Vad skönt att du har fått tillbaka hår, ögonbryn och fransar, visst har du rätt att få hjälp med peruk och lösögonfransar? Tänkte jag ska höra med syrran vilka regler som gäller.....
Kort

2020-02-14 @ 11:37:15
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0