Torsdag igen...

Råkallt som tusan och snöflingor föll, inte några mängder som täckte marken...  Hämtade Mille på skolan, vi diskuterade mat, fisk älskar han men när jag föreslog lax som middag sa han det åt vi igår, idag vill jag ha pizza....
 
När vi kommer hem ställer jag äggklockan på en timme, den timmen är vila och mys efter en skoldag,  fritt vad han vill göra, han älskar att krypa ned i soffan med ett fårskinn under sig och ett som täcke... Blicken säger "ge dig mormor och fota inte allt" 😉 Blodsockermätaren finns alltid med 👍 Ett MÅSTE som blivit en vana efter ett år...
 
Jag tycker det ser så mysigt ut när han ligger där i värmen och bara ÄR....
 
Lite låg i blodsocker, gott då med en riskaka och vi spelade "plockepinn", Mikado heter det nuförtiden
 
När äggklockan ringer så slutar han direkt med det han gjorde....En regel vi haft sedan han var liten och inget han försöker ändra på (går inte att ändra 😉 ).... Skrev en blogg här om "supernannys" och familjer som inte klarar av barnen, om man tappar greppet om 3-7 åringar, hur tror man sig ta tillbaka ett vettigt familjeliv när barnen kommer i tonåren? 🤔 Nu är ju vi morföräldrar och skämmer bort honom med både kärlek och vissa saker han vill ha som ett eget pack med "Zero sugar cola" (han är ju diabetiker) i källaren, han får välja maten osv...Idag fick han ett fårskinn till då det är det mysigaste han vet att koppla av på... Det är privilegier vi har som morföräldrar som inte ändrar hans uppfostran... Om han frågar efter något säger jag att jag ringer mamma eller pappa och hör vad hon/han tycker för det är mamma och pappa som bestämmer..
 
När morfar kom hem med hundarna efter eftermiddagssvängen blev det "Fia med knuff" jag förlorade som vanligt 😁 och morfar vann som vanligt 😄
 
Sedan hämtade morfar och Mille pizzorna. lite vila igen på maten  L.... kom och hämtade en film, fika, prat och skratt 😊 jag träffade en fd jobbarkompis tidigare idag när jag hämtade Mille på skolan som letade efter en film som turligt nog jag hade... Hon är hundrädd så L....hämtade den.... till hundarnas stora glädje... De älskar L....💗 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Här i Helsingborg har vi inte haft någon snö alls :D

Svar: Nu vill jag inte ha snö, ska snön komma så ska den göra det i december, 😉
Kort

2020-02-07 @ 07:21:12
URL: http://https://missjennifermarie.blogg.se
Postat av: Gunnel

Så mysigt ni har det! Barnbarn är en stor glädje. Mitt äldsta barnbarn är snart 17 år, men kommer fortfarande hit några dagar i veckan efter skoltid. Då blir det mellis och lite prat. Visst får man lov att skämma bort dem lite extra...det är de värda. Rasmus fixar själv mellis numera och jag har ordnat en låda i frysen där det står Rasmus så han vet vad han kan plocka fram ifall det är något han är sugen på. Pizzabitar går alltid hem. Ha en skön helg.

Svar: Visst är barnbarnen en stor glädje ❤️ Så gulligt med lådan i frysen med hans namn på, förstår hur mysigt det är för honom att plocka upp det du med kärlek köpt eller lagat åt honom ❤️ Ha en fin helg!
Kort

2020-02-07 @ 10:20:45
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vad söt han är Mille och så duktig som håller på reglerna :) Jaså har dom bytt namn på plockepinn. Det visste jag inte. Dom byter namn på allting, man undrar av vilken anledning. Tur att Fia med knuff heter samma fortfarande :) Vad gott med Pizza, det tror jag att jag ska föreslå som middag ikväll kram <3

Svar: Ja han är duktig på att direkt avbryta när äggklockan ringer... Klart ni ska ha pizza ikväll 😉 Ha en fin helg! kram
Kort

2020-02-07 @ 11:26:24
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så fint att läsa, jag kan någonstans föreställa mig att det är så där det blir sen när man förhoppningsvis får barnbarn. Att man får den där fina biten med barn :).

Svar: Det är så härligt med barnbarn, när Mille var liten och han upptäckte allt i naturen så upptäckte jag det en gång till 😀 Sådant man fascinerats av själv som barn upptäcktes på nytt...Ha en fin helg!
Kort

2020-02-07 @ 14:40:22
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Skönt med vila och mys efter skoldagen! :)
Mysigt med spel också :)

Svar: Vet själv hur trött man var när man kom hem efter jobbet, då var det hundarnas promenad och sedan hästarnas middag... Sedan fick jag vila lite....Så det är alltid en timmes vila efter skoldagens arbete, något Mille verkligen uppskattar och sedan är det full fart igen 😀 Ha en härlig helg!
Kort

2020-02-07 @ 19:20:07
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0