Veckan trillar på...

... Hackspetten har kanske redan funnit sin maka för idag på andra morgonsvängen såg kära maken två hackspettar vid min talgboll, första svängen han går ut med hundarna är det kolmörkt, alltid mellan 5 och 6..
 
Hämtade Mille på skolan och han bestämde att i dag skulle vi äta pastaröra... Maten blev sagolikt god då kära maken blandade i två olika sorters ädelostar i såsen 💗 Vi åkte och handlade och fyllde på Milles förråd med cola zero och ramlösa...
 
Mille lekte ute och sedan gick han och morfar med hundarna "snipersvängen" (Milles uttryck), då är de militärer i skogen, fiendena finns överallt bakom stora stenar och bakom kullar, jag fick oftast den stora äran att vara general på dessa svängar, Mille tyckte nog jag hade mest fantasi och kunde hitta på roliga fienden i skogen, de båda var tvungna att stanna upp, stå i givakt, lyssna på mina order och göra honnör 😄 Har varit dåligt med min närvaro senaste tiden på svängarna...
 
Efter maten vila, bosse ligger nedanför sängen och Rambo vill ha gos 💗 Dålig bild med mobilen, såg bra ut när jag fotade i mörkret i mobilen, mina tofflor Mille fick ta på sig efter att hans strumpor och skor dröp av vatten efter utevistelsen...Vi har många härliga diken och "blöthål" som en 10 åring inte kan motstå att försöka ta sig över med förhoppningen "torrskodd"..
 
En superdag med Milles sockervärden, han låg runt 6 hela tiden, trots en glass 👏 vi mäter, väger använder kolhydratskollen på min I-phone och känner att vi börjar klara denna sjukdom bättre och bättre, men denna ljuvliga 10-åring är själv så duktig att räkna kolhydrater 💗 ... 
 
Nästa vecka sportlov i våra trakter... Igår skrev mitt äldsta barnbarn att hon ville komma över några dagar och Mille sa idag att jag vill sova över på sportlovet... Självklart får de det 💗 💗 
 

Kommentarer
Postat av: My Nordqvist

Så mysigt att de vill komma över på sportlovet :)

Svar: Ja och de kommer nog att vara här samtidigt...
Kort

2020-02-21 @ 10:02:33
URL: http://mynordqvist.se/
Postat av: Lisa

Vad roligt om hackspetten hittat sin maka :) Vi brukar ha hackspettar vid vårt fågelbord men nu har vi inte sett till dom på ett tag.
Gud vad god pastaröran med ädelost i. Det måste jag prova :)
Vad gulligt att djuren lägger sig runt Mille. Djur är underbara :)
Ha en fin fredag kram <3

Svar: Mille behöver aldrig vara ensam, hundarna och Rambo älskar honom 💗 Ja prova den pastasåsen med creme fraiche, det är supergott... kram
Kort

2020-02-21 @ 10:23:24
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Kan tänka mig att det inte är det roligaste eller lättaste med sjukdomen, men att bli van den mer är ju jättebra!! Även hos oss är det sportlov snart :D <3

Svar: Jag vill leva lite till i lyckoruset 👍Men då gullungen sover över på sportlovet så ger jag mig tusan på att jag inte kan sova på natten utan springer och mäter....😌
Kort

2020-02-21 @ 19:30:08
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0