Datorn fixad 👍

Fy tusan vad rÀdd man blir dÄ man inte kan komma in pÄ datorn, hur mycket kan en hackare se, knycka? Jag vet att de ofta laddar ned det man har pĚhÄrddisken, men kan de komma in pÄ bloggen, facebook  m.m?
 
Skrev pĂ„ FB att min dator blivit hackad, dĂ„ ringde telefonen 2 minuter efter, det var min son som sa - Jag kommer i  morgon och vi försöker lösa det 💗 Stackarn, en resa pĂ„ 12 mil tur och retur, men han klagar aldrig 💗
 
Dagen efter kom sonen, (han Ă€r dataingenjör) Ett tag trodde han inte att det skulle gĂ„ att rĂ€dda datorn, han fick radera och fixa om "booten" vi var Ă€ven tvungna att formatera om hela hĂ„rddisken innan problemet var löst, det tog nĂ„gra timmar 😉 Glad blev jag dĂ„ datorn bara Ă€r 7 mĂ„nader och den dyraste jag nĂ„gonsin köpt...
 
Idag blev det trots allt julbortstÀdning, upp med lampor i fönstren igen sÄ det lyser upp.. Nu ska jag kika in till er vÀnner och se hur era helger varit...
 
Efter det jag svarat Lisa, tÀnkte jag att jag Àven skulle ta med delar av mitt svar hÀr:
 
Hackad kan du bli lite överallt pĂ„ nĂ€tet, en hĂ€lsning och film nĂ„gon skickar för att önska dig en fin helg pĂ„ FB, du laddar ned en bild eller kikar pĂ„ ett youtubeklipp, Ă€r lite som ett lotteri, fast med dĂ„lig vinst...😞 NĂ€r datorn krachade hade jag bara suttit och svarat pĂ„ bloggkommentarer och nĂ€r jag skrev blev allt mysko, startade om datorn och dĂ„ kom jag inte in 😞 Nu Ă€r datorn som ny och allt som fanns förut borta 😞 Nytt virusprogram, hade ett annat förut...
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad snÀllt av din son att komma och fixa din dator. Jag Àr vÀrdelös nÀr det gÀller datorer. Jag fattar inte riktigt hur ens hemdator kan bli hackad. Tur i alla fall att det gick att fixa kram :)

Svar: Han Ă€r sĂ„ himla go min son ❀, hackad kan du bli lite överallt pĂ„ nĂ€tet, en hĂ€lsning och film nĂ„gon skickar för att önska dig en fin helg pĂ„ FB, du laddar ned en bild eller kikar pĂ„ ett youtubeklipp, Ă€r lite som ett lotteri, fast med dĂ„lig vinst...😞 NĂ€r datorn krachade hade jag bara suttit och svarat pĂ„ bloggkommentarer och nĂ€r jag skrev blev allt mysko, startade om datorn och dĂ„ kom jag inte in 😞 Nu Ă€r datorn som ny och allt som fanns förut borta 😞 Nytt virusprogram, hade ett annat förut...
Kort

2020-01-13 @ 18:11:24
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Men Äh vilken lÀttnad att det gick bra och sÄ snÀllt av din son att hjÀlpa till!! KRAM <3

Svar: Min son Ă€r en klippa ❀ stĂ€ller alltid upp ❀ kram
Kort

2020-01-13 @ 20:24:21
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Gunnel

SÄ skönt att din son kunde fixa datorn. Det Àr bra med datakunniga barn.

Svar: Är sĂ„ tacksam... Min man Ă€r dataprogrammerare och jobbade tidigare med dataprogrammering .... Sonen hĂ€nger med i den nutida utvecklingen i jobbet, SĂ„ fort utvecklingen sker, min man var "vilse i pannkakan" nĂ€r det gĂ€llde "hackningen" Det du lĂ€rde dig för 1-10-25 Ă„r sedan Ă€r historia nu....
Kort

2020-01-13 @ 22:46:36
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Vad skönt att det löste sig! Fint att sonen din kom till undsÀttning. Jag kan förstÄ din oro.

Svar: Tack snÀlla, vad kul att du gillar mitt kortmakeri.

Kul att du börjar förstÄ hur jag anvÀnder mig utav metoden bullet journal.

Kram

Svar: Underbart med fungerande dator igen dĂ„ jag alltid skriver mina blogginlĂ€gg dĂ€rifrĂ„n... TyvĂ€rr försvann en massa dokument och bilder vid formateringen... FörstĂ„r mer och anvĂ€nder mig av det i min vardag nu 👍😊 kram
Kort

2020-01-14 @ 20:46:01
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0