Härliga dagar ❤️

... I torsdags kom mitt äldsta barnbarn, vi har en stående sed, när barnbarnen kommer åker vi till affären, de bestämmer frukostar, luncher och middagar, allt som ska ned i shoppingvagnen, det är våra barnbarns privilegium när de kommer till oss.... Min kära prinsessa har ofta så många goda middagsförslag som vi totalt missat och får lära oss, en win, win situation....
 
Första kvällen spelade vi spelet hon beställde på julafton och som hon hämtade ut när hon skulle åka till oss... Vi spelade, fnissade och skrattade, jag ledde stadigt först men sedan blev jag för uppe i varv och förlorade...
 
 
 
Kul var det ❤️
 
Tiden går fort och idag skjutsade kära maken/farfar henne till tåget för vidare färd till storstaden och pojkvän... När vi träffas så pratar vi och pratar ännu mera, utbyter tankar om skolan, bra böcker, filmer, serier och tar det LUGNT... Bara ÄR i varandras sällskap ❤️
 
Kära Rambo har ju saknat sin kökssoffa vi var tvungna att kasta, så jag bäddade i två kuddar på två stolar och en fleccefilt, visade att matte gjort det mysigt för honom och gissa min lycka ikväll när han annamade min lite mindre soffa och sov gott ❤️
 
Finaste Rambo märkte inte ens att jag tog bilder, så gott sov han ❤️
 
Våra fönster är så bra, håller värmen och det mesta ljud borta..... men det finns ett MEN.... När regnet piskat på som igår stannar vattendropparna kvar då de inte värms bort inifrån så här ser mina nyputsade fönster ut i solljus 😱 Är ju inte någon större vän av fönterputsning 😞
 
Torsdagens himmel var inte fy skam den heller  ❤️
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det spelet verkar kul. Skratta kan man aldrig göra för mycket :) Åh vad mysigt kissen din verkar ha. Alla tänker nog tyvärr inte som vi att man måste göra det bra för sina husdjur också. :)Vilken vacker himmel :) kram <3

Svar: Ja katten blev så nöjd ❤️ är vi i köket vill han sova nära oss och är vi sovrummet sover han i sängen ❤️ Kram
Kort

2020-01-05 @ 09:09:48
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunnel

Det är underbart att ha barnbarn på besök. Vi har också spelat en del spel undre helgerna, men vi har hållit oss till Sequence, som var riktigt kul. Det spelet du berättar om ska jag försöka få tag på. Ett humorspel verkar vara något som vi skulle gilla här. God fortsättning på det nya året.

Svar: Det spelet är lite udda och man måste ha mycket ironi och sjuk humor om man ska spela det 😉 Härligt att höra att du haft en mysiga helger... Önskar dig också en god fortsättning på nya året..
Kort

2020-01-05 @ 10:56:03
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Så väldigt mysigt ni tycks ha haft det! Så fint att barnbarnets vistelse bidrar med nya middagsförslag, skratt och fina samtal. Glad för din skull! <3

Fint av dig att göra en särskilt mysig sovplats för Rambo.

Svar: Tack, glad att du gillar min nya header.

Tack för dina fina ord om spökstaden Bodie - jag håller helt med dig! Ett minnesmärke och historisk park värt besöket.

Stor kram

Svar: Jag blev verkligen tagen av spökstaden... Gissar mina fantasier hade satts i snurr om jag varit där och kikat in genom fönstren 😊 kram
Kort

2020-01-05 @ 11:41:53
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Mysigt att spela spel :)
Mysigt att Rambo fick lite av en kökssoffa att sova på :)

Svar: Den kökssoffan har alla katter sovit gott på under hela deras liv och så fick vi kasta ut den i höstas för den hade gått sönder 😞
Kort

2020-01-05 @ 12:45:30
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så fint du ordnar det för barnbarnen. Det där uppskattas rejält kan jag tänka mig. Sedan förstår jag att han var nöjd med den lösning. Han ser ju ut att njuta till fullo :D

Svar: Barnbarnen gillar att de får plocka ned vad de vill i varukorgen, men de missbrukar det inte på något sätt... Hade jag fått samma möjlighet som ung hade nog en hel del onyttigheter hamnat i korgen 😄😉
Kort

2020-01-05 @ 20:01:44
URL: http://https://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0