Helgen ...

..var lugn och mysig i söndags kom sonen och prinsessan över (mitt barnbarn) Vi åt lunch, pratade och myste....
 
Jag brukar titta på farmen, tycker det är kul att se så många som inte är vana vid större eller små djur brottas med sina rädslor, övervinna dem och få känna sig som drottningar och kungar när de inte längre är rädda för den stora kossan eller hästen, bemöter dem rätt och får känna den härliga känslan när man är i harmoni med djur.....
 
I årets farmen har jag tyckt farmarna är rent otroliga i sina byggen men inte i skötseln av djuren... Den bruna kossan som togs från gården i förra veckan pga som jag ser det, farmarnas rädsla och jagandet av henne och även geten man jagar för att kunna mjölka på torpet... Ingen människa kan jaga ifatt ett djur och få tillit från det, det försvarar sig och människor blir mer rädda... Som tur var blev kon hämtad och jag hoppas hon har landat hos någon erfaren mjölkbonde och får landa från stressen...
 
Som bonnunge vet jag att med lock och pock, list, skönt kliande och godis vinner man tillit, tillit kan man bara vinna precis som respekt, det tar sin tid med ett nyköpt djur på gården, ett infött djur har redan lärt sig sina ägare  och kärleken de visar, inte svårt då att övertyga djuren att vi är deras bästa vänner, det kan som i farmen ta sin tid eller har man inte tålamod lyckas man inte alls ..
 
Jag känner att man inte ska ha djur som experiment i ett TV-program, ska man ha kor på farmen ska de vara gamla och stabila, inte lättstressade, nu kan jag inte med säkerhet säga att denna bruna ko var ung men gissar det...Oftast tycker jag att farmen är ett bra program, det lär många om livsvillkoren för djuren, vilket slit våra bönder gör... Vill du äta kött är det ett djur som måste sätta livet till, du ska vara med på slakten och hantera köttet i farmen... Varje köttpaket i affären var tidigare ett levande djur....
 
Själv äter jag kött, men enbart från svenska bönder utan antibiotika, då det inte behövs då djuren lever under bra förhållanden och inte i djurfabriker, en sak till jag äter bara NÄRPRODUCERAT...
 
 
Prinsessan fick "paltkomma" efter lunchen och vilade i farmors säng 💗 Bosse hoppade upp i husses säng vilket han egentligen inte får, det vet han därav blicken....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad mysigt att ha sonen och barnbarnet hos dig!! Haha den där blicken är så välkänd hos oss. Ginzo gör den här blicken ofta när han vet att han inte får göra det, men gör det ändå ^^,
Ja, farmen är ett speciellt program. Gillar det starkt eftersom dramat och att man undrar hur dumma människor egentligen är :'D

Svar: Min tik Inez gör aldrig förbjudna saker, hon är nog den klokaste schäfer vi någonsin haft, Bosse däremot försöker bryta gränserna ibland... Jag brukar tänka på att när de säger saker om andra på farmen så glömmer de bort att alla kan se och höra det senare 🤔 Inte så smart kanske..
Kort

2020-01-28 @ 09:16:03
URL: http://knaset.com
Postat av: Lisa

Jag brukar inte titta på Farmen för jag är rädd att dom ska ha med när djuren slaktas och så. Jag vill inte se sånt. Men det är bra att barn får se var kött kommer ifrån. :) Vilken härlig bild på Bosse. Dom som säger att djur inte har känslor vet inte vad dom talar om . Har ett inlägg om det och bilder där man verkligen ser vad dom tänker, djuren https://familjenkaotisk.blogg.se/2019/september/djur-har-kanslor-2.html kram <3

Svar: Jag klarar inte heller av att se en slakt, då går jag ifrån och kära maken ropar när jag kan komma tillbaka, kram
Kort

2020-01-28 @ 14:35:17
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0