Idag ringde....

... Min vän som är sjuksköterska på akuten och frågade hur jag mådde 💗 Skäms för att säga att jag kontaktade henne då jag behöver svar, då hon nu har semester 😟 Hon är alltid kvillrande glad och ger råd 💗 jag berättade vilket antibiotikum jag fått och hon rådde mig att köpa dofilus och filmjölk, du kommer att få diarre då denna starka medicin slår ut alla bakterier även tarmbakterierna i kroppen, bara att lyda 😉 Tack fina vän MH 💗 Du är en klippa...
 
Ingen feber idag, 24 timmar med läkemedlet men nu ska det göra verkan, tvättning av den tidigare bölden av kära maken och nytt plåster 💗
 
...  strålande sol på morgonen utan ett moln på himlen, på eftermiddagen korta men regnrika regnskurar...
 
Kära maken plockade svamp igår, han hann rensa hälften innan vi åkte in till sjukhuset på kvällen... idag blev det en god svampstuvning...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja man kan bli ordentlig orolig i magen av såna piller fast bra att det finns hjälp. Kantareller är nog bland det bästa jag vet. Önskar dig en fin helg och god bättring😊

Svar: Har inte haft problem med magen ännu 😉 har ni mycket kantareller i Norge? Hoppas du får en fin helg! Kram 😃
Kort

2020-07-31 @ 07:25:57
Postat av: Emma Engström

Hon verkar vara en himla fin person måste jag säga, någon som ger en energi och inte tar plus att hon ger råd! De ska man hålla hårt i <3 Oj det var en del svamp han plockade, vad roligt :D Ta hand om dig <3

Svar: Visst är hon fin ❤️, visserligen första gången jag ringer henne i sjukvårdsärende men hon delger så mycket av vad man bör tänka på efter alla år på akuten på ex. grillträffar m.m... Jag började telefonsamtalet - Har du börjat jobba nu? Nej blev svaret... Behöver lite råd och vill inte störa... - Inga problem, vad tänker du på? Berättar problemet och hon ger mig de råd jag inte fått på VC ❤️
Kort

2020-07-31 @ 17:28:39
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Lisa

Vad bra att ha en sjuksköterska som man kan rådfråga :)
Vad mycket svamp han plockade. Låter verkligen jättegott med svampstuvning.
Det är tydligen mycket svamp i år .
Ha en fin lördagskväll kram <3

Svar: Ja hon är guld värd ❤️ Svampstuvningen blev supergod... Hos oss är det inte så mycket svamp än men vi bor på sandmark så vattnet silas bort fort, det var bra för hästarna som slapp mugg som många hästar får om det är blött och lerigt.. Till hösten blir det nog bra med svamp om det regnar nu och då... Ha en fin helg! kram ❤️
Kort

2020-08-01 @ 19:03:28
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Hilma Eklund

Åh men vad härligt med en sån vän! Det är du helt klart värd tycker jag ❤️ Kram!!

Svar: Tack för goa ord ❤️ kram
Kort

2020-08-02 @ 16:31:49
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Jasmine

Hoppas att du blir helt återställd och att bölden inte ställer till mer problem.

Svar: Tack för orden, uppskattas. Jag börjar känna mig aningen tung och extra trött i kroppen, av förståeliga skäl. Vi ser fram emot att träffa liten. Glad att du gillade bilden på mig från gravidfotograferingen.

Kram

Svar: Det har blivit så mycket bättre, 10 dagar med antibiotika, ser så fram att få se er nya familjemedlem och skönt att du tagit föräldrapenning och får vila lite och förberedda dig för er lilla baby....
Kort

2020-08-09 @ 12:48:37
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0