Kram mor och far 💗

Pratade med bÄda mina förÀldrar igÄr... Pappa hade fÄtt mediciner som slog ut varandra, vandring, in och ut frÄn sjukhus, har tidigare lÀst att lÀkare inte kollar tidigare medicineringar och hur de fungerar mot varandra... han har tagit fyra covid 19 test nu för att fÄ lÀggas in pÄ sjukhus...Hitintills fri.... Men för vart sjukhusbesök gör det mig orolig, pga att han kan bli smittad inom vÄrden som min bror blev....
 
Mor mÄdde bra och styvfader, sÄ skönt att höra, jag gissar att ingen av er inte förstÄtt hur mycket jag tycker om bÄde min styvfar och styvmor.... 
 
Att ha förĂ€ldrar pĂ„ 80+ Ă€r en stĂ€ndig oro just nu...Visst gĂ„r det framĂ„t med hur behandling ska ges med dubbla doser cortison och blodförtunnande, fĂ€rre dör, men fortfarande för mĂ„nga...Mina förĂ€ldrar ska inte ges morfin och palliativ vĂ„rd om de fĂ„r covid 19 utan att nĂ„gon lĂ€kare undersöker dem... Jag vet att jag och mina syskon strider för dem.... Vi Ă€lskar dem 💗
 
HÀr i vÄrt lÀn fÄr man inte testa sig utan symtom, vi fÄr Äka tolv mil fram och tillbaka OM VI HAR SYMTOM.... Politiker ljuger om testningen, antikroppstestning finns inte pÄ vÀrldskartan i vÄrt lÀn... tycker ni det Àr ok? Att hela svenska befolkningen fÄr testas nÀr de vill, Àr en stor lögn? Mitt redan dÄliga förtroende och politikerförakt har spÀtts pÄ kan vi milt sÀga.... Att ljuga och vi möts med dessa lögner Àr som att spotta mig och sÄ mÄnga andra i ansiktet....Men vi bor ju inte i Stockholm.... Resten  av landet kÀnns det som vÄra politiker glömt bort....
 
Firade min bĂ€sta vĂ€n idag, hon hade gjort en liten smörgĂ„stĂ„rta till oss var...sĂ„ gott 😋
 
Mina födelsedagsblomster, doftrosor och de stora hÀssleklockorna slÄr alltid ut till min födelsedag
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Konstigt att det ska vara en sĂ„ stor skillnad beroende pĂ„ vart i landet man bor - alla borde ha samma rĂ€ttigheter och möjligheter nĂ€r det gĂ€ller vĂ„rden oavsett om det Ă€r för provtagning eller nĂ„got annat! SĂ„ söt liten smörgĂ„stĂ„rta och blommorna Ă€r ju underbara! Hoppas du fĂ„r en underbar lördag vĂ€nnen! Stor kram 💖

Svar: En hÀrlig lördag blev det, lite trött dÄ det varit hÀndelserika dagar och hÀr har man skrotat i karantÀn i flera mÄnader... En stor kram tillbaka och hoppas ni haft en skön dag/kvÀll...
Kort

2020-07-18 @ 16:32:03
URL: http://antiinflammatorisk.blogg.se
Postat av: Elenor

Jag brukar ibland se/höra pÄ pÄ svensk tv och tanken som slagit mig Àr att det i stor del bara Àr i första hand StockholmsomrÄdet som nÀmns framför allt nÀr det gÀller Corona men mycket annat. Jag vet ju hur det Àr i norra Sverige dÀr det ocksÄ Àr lÄnga avstÄnd och lite testning. Synd att verkligheten inte överensstÀmmer med verkligheten.
TĂ€nk att jag inte har vetat att de vita blommorna heter HĂ€sselklockor... har ett gĂ€ng som blommar pĂ„ utsidan av tomtgrĂ€nsen men jag trodde att det var nĂ„gon slags vildblomma. Nu kommer jag att tĂ€nka pĂ„ dig varje gĂ„ng jag ser dem😊

Svar: Ja det Ă€r sorgligt hur svenska politiker ljuger...Det vĂ€rsta Ă€r att inte vĂ„ra granskande reportrar bryr sig, men de fick ju stöd av regeringen och pengar för att fortsĂ€tta sin journalestik.. fega Sveriges journalister biter inte den hand som föder dem... Finns inget att rösta pĂ„ lĂ€ngre.... Min man sa om vi sĂ€ljer gĂ„rden kan vi flytta till Norge... Vi ser Norge som ett föregĂ„ngsland i kriser och politiker som vĂ„gar vara obekvĂ€ma... De har ju haft rĂ€tt hitintills...Visst Ă€r de vackra HĂ€ssleklockorna, kram ❀
Kort

2020-07-19 @ 21:47:46
Postat av: Jasmine

SÄ ledsamt att alla Sveriges medborgare inte har samma möjlighet att testa sig och att vÄrden kan variera i sÄ stor utstrÀckning.
Hoppas att pandemin snart passerar sÄ att du slipper denna stÀndiga oro för dina förÀldrar. Jag förstÄr att det kan kÀnnas tungt. <3

Svar: Du ska ha stor tack för att du delar med dig och för de fina orden till mitt inlÀgg om andras gravidlycka.

Varm kram

Svar: Visst Ă€r det trĂ„kigt nĂ€r sanningen inte stĂ€mmer med verkligheten...Att Ă„ trĂ€ffa förĂ€ldrarna och fira julen ihop Ă€r min största önskan... En ensam jul jag och kĂ€ra maken vore sĂ„ tomt, kramar ❀
Kort

2020-07-26 @ 17:38:40
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

FörstÄr din oro, skulle kÀnt precis sÄ sjÀlv. Min mormor dog i cancer 2018 dÄ 88 Är gammal. Saknar henne nÄgot enormt samtidigt som det finns en lÀttnad i att hon slapp uppleva detta med covid19. Dels för den ensamhet de Àldre utsÀtts för men ocksÄ för att det skulle kÀnnas jobbigt att befinnas sig i den ovisshet kring sjukhusbesök som alla Àldre nu lÀtt hamnar i sÄ som din pappa <3.

Svar: Jag har tĂ€nkt sĂ„ sjĂ€lv att jag Ă€r glad att mĂ„nga Ă€ldre slĂ€ktingar slapp uppleva corona, min fina fars fru Ă€r bara ett Ă„r Ă€ldre Ă€n mig sĂ„ min goa far har sĂ€llskap och slipper sitta pĂ„ ett Ă€ldre boende, sĂ„ Ă€ven min mor med sin 11 Ă„r yngre man...Men isolerade Ă€r de och vi fĂ„r inte trĂ€ffas 😱
Kort

2020-07-29 @ 11:48:06
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0