Så annorlunda vår, år och sommar...

... När man behöver sina närmaste som mest, som vid min brors död så sitter vi alla milsvids ifrån varandra och kan inte träffas och ge varandra en kram till tröst,  😭 Man förskjuter sorgen, orkar inte ta till sig den, det blir för tungt... Så många vi är som som måste genomleva detta just nu... När vi syskon pratar i telefon försöker vi trösta den andra, vara starka... Visst har vi gråtit, men karskat upp oss snart med försök till tröstande ord på telefonen för att hjälpa ett ledset syskon, så osundt sorgebetende 😞
 
Har inte orkat prata med mina föräldrar sedan vår bror/deras son dog i covid 19... Orken tar slut när man inte kan bearbeta sorgen på ett sunt sätt familjevis, få gråta ut i varandras armar, prata minnen och se i våra i ögon samma sorg, tillåtas sörja ihop...
 
Så många familjer som är drabbade som vi, vi ska helst bevittna begravningarna digitalt pga karantän, min brors begravning infaller på dotterns födelsedag då den är framskjuten till slutet av augusti....
 
Kram fina bloggvänner 💗 Hoppas ni mår bra, jag är inte tillbaka på bloggen än.....
 
Ett rejält åskväder har vi haft med massor av regn....
'
Rosorna luktar UNDERBART och blommar för fullt....
 
Katten föredrar att vara utomhus och sover gott i grönskan på sommaren... 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Varma kramar🧡

Svar: Önskar dig en fin helg, kram 🧡
Kort

2020-07-03 @ 23:30:42
Postat av: Kina

Det är tungt när någon kär går bort, och än tyngre när man inte kan dela sorgen med sina nära i "verkliga livet". Men just nu är livet så och man får göra så gott det går! Och tänk på att hur man än sörjer, så är det viktigt att ge utlopp för sin sorg.
Styrkekram till dig!

Svar: Tack Kina 🧡Visst gör vi så gott det går i dessa tider, men det känns inte riktigt... Jag är en mästare på att stänga av känslor... När min tvillingbror dog ville jag jobba, min chef varnade mig.... Jag jobbade på och trodde vardagen kunde förtränga sorgen... Mitt utmattningssyndrom var nog inte helt oväntat, önskar jag haft chefer som satt ned foten och förbjudit mig jobba...
Kort

Postat av: Emma Engström

Fina, fina du! Kan tänka mig att det är väldigt jobbigt, men skickar en massa styrkekramar till dig! ❤️ Ta hand om dig!

Svar: Kramar tillbaka min vän 🧡
Kort

2020-07-05 @ 09:15:18
URL: http://Http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Förstår att det är jobbigt nu! Ta hand om er! Kramar

Svar: Vi gör det bästa vi kan, tack för omtanken ❤️
Kort

2020-07-09 @ 13:46:26
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Jasmine

<3 Hoppas att ni snart kan sörja på det sättet som behövs.
Kram

Svar: Begravning sänds digitalt, min bror har sedan många år arrangerat sin egen begravning med musik m.m. Självklart kan inte våra gamla föräldrar delta då de som vi sitter i karantän. Men blommor och sista hälsningar kan vi skicka och följa begravningen... Kram
Kort

2020-07-12 @ 14:56:18
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0