2009....

...Kom svininfluensan, som jag skrivit tidigare fick jag sjukdomen, jag hostade sönder mig totalt, åkte på lungröntgen men allt såg normalt ut, sjuk i nästan tre veckor....
 
Mille föddes och dottern skrev till mig (hon bodde i Stockholm då ) att jag flyttar nog ut i ödemarken i en husvagn för att vi ska slippa smittan... Ingen i vår familj tog vaccin och för min del var det försent... På jobbet var jag en "svikare" då jag vägrade vaccin trots att jag hade argumentet att jag haft sjukdomen, smittad av en syster som varit i USA...
 
Om våra regerande tog till sig allvaret i smittan om coronnaviruset som Italien gjort och som satt hela landet i karantän....Ett klokt beslut! Virus kan inte spridas om inte människor möts.... Stäng våra skolor i Sverige också i två veckor... Har vår kommun kännedom om vilka som tillbringat sportovet utomlands? Självklart har de inte det...
 
I mellanmjölkens land så rullar allt på som vanligt, barnen går till skolan och vi till jobbet....Flygplan landar som vanligt från alla hörn i världen... 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller med dig fullständigt. Svenska makthavare är så otroligt slappa. Dom verkar tro att Sverige är något undantag som alltid klarar sig i alla lägen. Det är bara att hoppas att vi inte drabbas lika hårt som t.ex Italien. kram <3

Svar: Det får vi verkligen hoppas att vi slipper en stor coronaepidemi, kram
Kort

2020-03-11 @ 11:12:06
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0