Har insett....

... att detta blir vår första påskhelg sedan barnen föddes och att vi inte kan fira påsken hela familjen tillsammans, men är så glad då det ser ut som att våra barn kommer att fira påsken ihop 💗...Har inte just nu ork att blogga som ni sett...Tar en paus... Kram till er alla 💗
 
Förra torsdagen, sparvhöken var på besök flera ggr, inte ett besök jag vill ha...Men inte en liten fågel fick den i sina attackdykningar,,,,
 
Katten Rambo gjorde oss sällskap i solen i sin egen stol 💗 Hängde ut tvätten för första gången detta år, när jag vaknade på fredagen snöade det 😞
 
 
Lånat från Aftonbladet
 
Hoppas att folk får mer förståelse för hur vi behandlar djur då många protesterar över isoleringen 🤔 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Det är verkligen konstigt väder när man kan hänga ut tvätten ena dagen och så snöar det nästa! Aprilväder i mars kan man väl säga 😁 Såg härligt ut för kissen att ligga ute i solen och njuta 😻
Jag vet inte hur det blir med påskfirande här heller. Antar att mina söner kommer hit, men min dotter i Stockholm får jag väl se om hon har möjlighet att komma. Hon jobbar bara hemifrån sedan två veckor så jag är inte så orolig att hon ska bli smittad, men man vet ju aldrig. Jag är verkligen emot all isolering av djur och tycker det skulle vara förbjudet, men jag tror tyvärr inte att de som bestämmer reglerna för detta kan dra en parallell med hur det är att själv bli isolerad. Kram och ha en riktigt fin fortsättning på veckan! 💖

Svar: Sätter jag inte ut en stol till katten så snor han den direkt då jag lyfter på ändan ❤️😁 Som när jag hängde tvätten... Min son jobbar hemifrån sedan några veckor dock inte dottern som även hon sitter framför en dator och har hand om kommunens schemor till anställda... Gissar vi får en större spridning efter påsklovet då folk åker ytterligare på skidresor inom svenska fjällvärlden, hoppas sedan toppen är nådd... Såg en av de dummaste kommentarerna idag - Vår son blev hemskickad från skolan idag och då tänkte vi att vi åker på en skidresa och plugga här... Tacka tusan för att corona sprids... Är någon SJUK ska man stanna hemma https://www.facebook.com/dyngbaggegalan/videos/215694546208073/UzpfSTEwMDAzMjEzMjMxMDE1ODoyMTcxMDIwMTYwMzc1NDE/..... Kram ❤️
Kort

2020-03-24 @ 22:54:06
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: Elle

Allt är så upp och nervänt nu och påsken lär nog bli annorlunda för många. Jag har min dotter och barnbarn i Finland, bror och gammal far på den svenska sidan och jag antar det kommer att dröja ett bra tag innan vi ses. Jag hoppas att alla använder sig av sitt sunda förnuft så att vi får komma till det normala men är rädd att det kan dra ut på tiden. Vi får bara ha tålamod och hålla tummarna att alla förstå allvaret och tar sitt ansvar.
Ta vara på dig 💗

Svar: Stängda gränser.... Påsken 2020 blir nog mycket annorlunda för många.. Så ledsen för din skull Elle 😢 Mina föräldrar är 87 och 88 år och är så orolig för dem... De bor båda i storstäder, men ingen av dem behöver hemtjänst så risk för smitta är förhoppningsvis minimal... Jag har varit så ledsen över påsken som jag missar med barn och barnbarn... Behövde verkligen din kommentar för att ta mig i kragen och inse att vi är så många som är i samma situation 😢 Men att gå här hemma i karantän gör inte att man tänker logiskt....Kram fina Elle och ta vara på dig 💗
Kort

2020-03-24 @ 23:37:15
Postat av: Lisa

Vilka fina bilder :)
Verkligen passande bild med djuren. Många människor förstår inte att djur mår dåligt av att vara instängda. "det är ju bara djur". Såg ett gammalt avsnitt av NCIS härom dagen i brist på annat. En i serien har en guldfisk i en skål. Jag fick ångest. Vad är det för liv för en fisk att simma runt runt i en liten skål utan någonting annat än vatten i? Hemskt!.
Den där bilden om samhällsnödvändigt arbete var verkligen träffande. Ha en fin dag kram

Svar: Håller med dig, gissar guldfisken bara har en enda höjdpunkt... När den får mat 😢. Korna kan vi ta bort, det finns en lag idag på att kor ska få vara ute och röra sig fritt... Men att vi idag tillåter djurparker i Sverige är en fråga som jag gissar är "gamla traditioner" Så långt från dagens djurtänkande... Här ser vi djur i bur, hoppas bilderna är gamla, men tänker även på våra gamla och isolerade människor innan corona tider, ett så egoistiskt samhälle vi fått... Det finns ju även många djurparker i Sverige som tillhandahåller avelsdjur för hotade arter men då ska de också ha så drägliga förhållanden som möjligt i fångenskap och släppas fria när deras gener behövs...
Kort

2020-03-25 @ 11:42:27
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Wifeey

Paus är alltid bra att ta, ibland kommer livet emellan helt enkelt
Själv firar jag inte påsk längre sen min pojke flyttade
De kommer en tid framöver då alla kan vara samlade igen fina du

Kram ❤️

Svar: Kramar ❤️
Kort

2020-03-25 @ 23:36:19
URL: http://wifeey.se
Postat av: Jasmine

Tråkigt att familjen får fira påsk på varsitt håll i år. Förhoppningsvis minskar det smittspridningen och ni förblir friska.

Ni, inklusive Romeo, ser ut att ha haft det skönt i vårsolen.

(Sent) Svar: Tack för de uppmuntrande orden om min kreativitet.

Kram

2020-03-26 @ 17:24:30
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Trist att ni inte kan fira påsken ihop.
Fint med besök av sparvhöken och att njuta lite av vårsolen :)

2020-03-26 @ 18:38:16
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Emma Engström

Man får verkligen vara glad för minsta lilla just nu, men fina tankar du har vännen! KRAM <3

2020-03-26 @ 19:24:03
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Carolina

Tråkigt att ni inte kan fira ihop :(
Vi har också valt att fira på varsitt håll, jag och min familj vilket också är ovanligt för oss..

2020-03-27 @ 09:30:44
URL: http://knaset.com
Postat av: Jasmine

(Sent) Svar: Stort tack för att du tog dig tid att läsa och kommentera mitt inlägg om dagen i en nationalpark på Hawaii Big Island. Jag gissar att det var runt trettio grader mitt på dagen, men värmen upplevdes annorlunda jämfört med här hemma i Sverige.

Kram

2020-03-28 @ 09:35:17
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag har tänkt på dig och undrat hur du mår. Jag förstår att du inte vill blogga och att du saknar dina barn och barnbarn. Det är hemskt som läget är just nu och det känns inte som om man kan se något stopp på eländet. Inte konstigt att man blir deprimerad. Själv fick jag en panikattack härom dagen. Började skaka i hela kroppen, hjärtat rusade och jag började gråta hejdlöst. Men det jag vill säga är att jag är övertygad om att vi alla kommer klara det här tillsammans ( på håll dock ). Jag har börjat tala med mina syskon som jag saknar jättemycket via messenger. Det kan såklart inte ersätta att träffas på riktigt men det är alltid något. Sedan har vi ju djuren som är sådana glädjespridare. Mås så gott stor kram från mig <3

2020-03-29 @ 11:44:09
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: my

Sista bilden är verkligen så himla sant och tragiskt....

2020-03-30 @ 09:49:50
URL: http://mynordqvist.se
Postat av: Gunnel

Det kommer att bli en annorlunda påsk hos oss med. I år var det planerat att min son och hans familj från USA skulle komma hit. Det är 2 år sen sist.Även dotter med familj från Luxemburg hade bokat en resa, men allt fick avbokas och det känns inte alls kul. Finns tyvärr inget att göra. Ha det så bra ni kan. Kram

2020-04-01 @ 15:11:51
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Emma Engström

Kikar in och hoppas det är bra med dig, längesen man hörde från dig! <3

2020-04-01 @ 19:23:00
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0