I nöden prövas vännen...

Hur goa och starka viljor i vårt samhälle finns inte? Finns redan en corona grupp i vårt samhälle som hjälper till att handla åt riskgrupper, allt på frivillig basis ❤️ 
Nu har vårt ICA och COOP bestämt att man öppnar klockan 7 för riskgrupper ❤️🙏👏 Det gamla talesättet "I nöden prövas vännen" men här blir det ännu starkare ❤️
 
Kan verkligen inte fatta varför folk hamstrar toapapper 🙄 Nu har det  även gått så långt att man rensat apoteken på smärtslillande så att det inte finns tillräckligt med tabletter till nyopererade..
 
Den här filmen måste ni se, jag skrattade så tårarna rann 😂 En Uppsala kille som gjort en skojfilm om just toapapper och bra sjunger han också 😂 Om det är någon som inte har FB kan ni se filmen här

Kommentarer
Postat av: Lisa

Man får verkligen hopp om mänskligheten vid sådana här tillfällen :)
Haha vilken rolig text om toapapper. Verkligen klockren :)
Förstår inte heller det där med hamstringen av toapapper. Jag kanske har missat något. Blir man dålig i magen av corona eller?
Ha en fin eftermiddag kram <3

Svar: Jag hoppas du sett filmen jag la in efter du läst mitt inlägg, jag skrattade så tårarna rann 😂 Vi behöver också lite glädje och skratt i detta kaos... Kram
Kort

2020-03-18 @ 14:51:30
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Lisa

Filmen var verkligen jätterolig. Man behöver skratta nu och man måste få skratta åt eländet annars blir allt bara ännu jobbigare. Kram <3

Svar: Så skönt att få skratta ordentligt i all bedrövelse 😂 Kram
Kort

2020-03-18 @ 16:27:54
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Haha känner exakt samma, förstår inte varför det blivit sån grej med toapapper?! Känner att jag prioriterar annat för min överlevnad :'D <3

Svar: Jag hoppas du såg filmen jag länkade till så du fick ett gott skratt 😂 Så rätt du tänker och hamstring behöver vi inte...
Kort

2020-03-18 @ 16:59:26
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Heléna

Hahahaha - vilken härlig film!!! Skrattade gott 😂
Det är verkligen underbart att medmänskligheten finns på olika sätt. Toppen med de butiker som har valt att öppna tidigare för de i riskgrupp så de kan handla själva. Visst är det sjukt att folk bunkrar Alvedon och Panodil så de som verkligen behöver blir utan. Folk borde skämmas!!!! Kram och ha en fin kväll! 💖

Svar: Ja jag hoppas att alla nidbilder på sociala medier och även filmen får folk att tänka till lite mer, så egoistiskt av vissa att bara se till sitt hem och strunta i alla andra... Med vårt skogrika land är väl toalettpapperet bland det sista som tar slut, så mycket värre med medicinerna, diabetesföräldrar började se att folk även hamstrar insulin, tomt på apoteken.. Här pratar vi om livsviktig medicin 😭 Hur tänker man där? Egoismens fula tryne 🐽 Då blir det så fint att väga upp med folks goda vilja att hjälpa andra.... kram ❤️
Kort

2020-03-18 @ 20:46:40
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: Heléna

Kikar bara in för att tacka för ditt fina peppande!!!! Hoppas du får en underbar dag fina du! Kramar 💖💖💖

Svar: Kramar ❤️
Kort

2020-03-19 @ 10:11:51
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: Carolina

Ja, toalettpapper, handsprit, smärtstillande, vetemjöl och pasta är det jag har sett tvinar på hyllorna ^^

Svar: Vi har valt att bara en av oss handlar min man.... En måste vara frisk och ta hand om djuren... Vi är ju ändå bortskämda att kunna släppa dem lös på gården så de kan busa och göra sina behov... Idag sa kära maken att det var ovanligt tomt på hyllorna i affären... Kram ❤️
Kort

2020-03-21 @ 15:26:46
URL: http://knaset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0