Vädret varierar...

Igår hade vi en härlig dag med djuren ute i solen... Dotter och svärson kom en sväng och njöt av en promenad med kära maken och hundarna....
 
Hönsen hittade en massa gott och sandbadade, en stund efter vi släppt ut hönsen kom tre hökar och cirkulerade över gården och skrek, men som vanligt när vi och hundarna är ute vågar de sig inte ned...Längst in vid stammen kommer tulpanerna...
 
Här kommer lite bilder från idag, ibland blir det trångt vid fågelmaten..
Hackspetten motade bort koltrasten som satt och åt....
 
Men koltrasten var snabbt tillbaka...
 
Sedan samsades hackspett och koltrast och åt samtidigt, den lilla talgoxen fick vänta på sin tur... 
 
Min kompis man är i spanien, han skulle komma hem imorgon men risken är väl att han får stanna där 15 dagar till då spanien har satt landet i karantän och stängt luftrummet...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Härligt för hönsen att få sprätta runt 😍
Det är verkligen roligt att se hur fåglarna själva styr upp i vilken ordning de ska få äta - störst går först typ... Roligt att se på när de äter hur som helst!
Hoppas du får en riktigt fin söndagskväll! Kram 💖

Svar: Först är de flyktbenägna när en annan fågel kommer, när de sedan ser att det inte var sparvhöken eller duvhöken som kom bröstar de upp sig och kräver plats 😊 I lördags försökte sparvhöken ta en talgoxe när vi skulle gå in.. talgoxen klarade sig och räddade sig in i en gran... kram
Kort

2020-03-15 @ 18:57:09
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Vädret har varierat massor hos oss också, sol igår, regn idag och förmodligen sol imorgon! Härliga bilder :D

Svar: Regnar för fullt just nu och blåst, såg du mitt förra inlägg? Var precis in och försökte kommentera din blogg, gick inte... Försökte trycka på gilla-hjärtat, gick inte då skulle jag logga in, har ju inget konto på din bloggportal Hoppas på sol imorgon 👍 kram
Kort

2020-03-15 @ 19:14:43
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Gunnel

Du har lyckliga höns. Så borde alla djur få ha det.

Svar: Mina höns är som mina andra husdjur sedda och så älskade, jag har en höna som inte är tuppens favorit, när jag har matrester med mig får hon alltid godis på en särskild plats då tuppen inte tillåter henne i gruppen och tre andra individer... Där styr jag och inte tuppen... Hackkyckling är i ordets bemärkelse rangordning inom en hönsflock, som i skolan, inom arbetslivet... finns inget som gör en människa bättre än en annan.. Bara människors osäkerhet som ska förhävda sig själva på andra.... kram
Kort

2020-03-15 @ 20:06:05
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vad söta dom är hönsen. Bra att hundarna skyddar hönsen från hökarna :)
Du är som mig, kan sitta och kolla på fågelbordet och konstatera vad som händer där. Mina barn tycker att jag är lite konstig ibland haha.
Fina bilder :)
Ha en fin måndag kram <3

Svar: Blev ju även en fin dag idag, njöt i solen några timmar.. när jag lockar på hönsen springer även några före mig 😊 sedan räknar jag in dem ..en fin måndag blev det...kram
Kort

2020-03-16 @ 11:23:46
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0