I måndags....

Låg vi och drog oss när schäfern Bosse började skälla... Vi kom snabbt ur sängen och såg en stor kranbil backa in på gården, vi förstod direkt att skorstenskyddet skulle monteras, eftersom vi inte eldar dagligen idag när vi har varmvattenvärmepumpen så måste vi skydda skorstenen från regn och det kanske blir minusgrader på natten eller dagen efter och då finns risken att muren spricker....
 
Tufft att sitta uppe i den korgen 😱
 
Bra blev det med regnskydd och just i måndags blåste det hårt och regnet kom på tvären..
 
På tisdagen åkte vinterdäcken på, vi byter på en däckverkstad och de behåller däcken tills det är dags att byta, med åren har vi blivit bekvämmare 😉
 
I lördags blev det plankstek med biff och baconlindad grön sparris, det blev gott som tusan, Idag gör vi allt på en bräda då jag är liten i maten och en bräda är tillräckligt stor för minst två personers mat...
 
Innan ugnen..
 
Klart att äta, så GOTT! 😋
 
Igår tog vi bort hönsens sommarhage, nu får de bara vara ute i den ihängnade, takförsedda utehönsgården. Hökens ungar är ute på jakt och tar gärna enkla byten... Småhönsen har börjat värpa små söta ägg...
 
De är mycket mindre än de vuxna hönsens ägg, Så härligt att vara självförsörjande på det nyttigaste livsmedel som finns 💗
 
ÄNTLIGEN!

Så var det dags för besök hos hårfrisörskan,  håret hade växt massor, utväxten från slingorna var lång... Jag hade med 4 munskydd då jag vet att det alltid bjuds på kaffe eftersom min hårbehandling alltid tar 3 timmar... Hårfrisörskan hade visir 💗 Vi visade båda respekt till varandra...

Så NÖJD, så glad 😊 Håret kapat någon dm och så mycket fräschare 😊 Stylad blir man alltid av fina P...
 
Direkt i dörren på frisersalongen mötte mig en fin vän, en av frisörernas goa och fina hund, en korsning schnauzer och pudel... Dörren är en sådan där dörr som stängs oändligt sakta och jag frågade om hon inte var rädd att hunden skulle smita ut? -Nej blev svaret, jag såg att det var du som kom så då behövde jag inte hålla uppsikt 😄 Han var hur gosig som helst och vi hade en härlig gosstund innan det blev min tur att äntra stolen.. Han stod vid min sida en go stund och vi fortsatte vårt gos, när frisören kom lämnade han mig, en väldrillad frisörshund 💗
 
Så söööööt 💗 Bilden ger inte hunden rättvisa den är jättesöt, men svårt att fota när man sitter i en stol 😄...
 
Han tillhör liksom frisörsalongen precis som frisörerna... Världens bästa hårsalong 💗
 
Vill tipsa om en superbra bok, här är min recension på en fb-sida om ljudböcker.
Så tog det roliga slut 😢 Änkorna av Pascal Engman är en suverän bok som jag tycker visar det som händer runt om i Europa och Sverige idag... Spännande, skrämmande och som vanligt gör Stefan Sauk en teater av boken så man kan inte sluta lyssna.... Nu får jag verkligen svårt att hitta en lika bra bok som fångar mig..... Glömde skriva att den får högsta betyg av mig 👏👏👏👏👏
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Jag såg direkt att det var pudel där i hunden, det syns ofta när det är en pudelblandis :). Så roligt att få sådan kärleksfull hälsning hos frisören. Du blev verkligen fin i håret :D. WOW rent av.

Tänkte på hur bra det är att hundar ändå berättar när det är någon och rör sig vid huset. En trygghet :D.

Hur reagerar hundarna på hökens ungar? Skäller de när dem närmar sig hönsen? För två helger sedan så var det som visslingar i skogen här där vi bor, jag och min granne var ute med våra hundar (hon har två powder puff) Skilla reagerade direkt med att morra och var rejält upprörd. Vi tänkte först om det var burfågel som rymt. Men visade sig vara två berguvar som flög runt ovanför oss (läskigt när man är ute med mindre hundar får jag medge).


Svar: Bosse skulle reagera direkt om han gick fri på gården om en hök attackerade hönsen, slåss hönsen avbryter han direkt, när tuppen genomför en "kärleksakt" avbryter han direkt....Hade en granne som skrev till mig i veckan om jag haft besök av några som utgav sig vara hantverkare, de såg dem på jobbet via övervakningskamera... Det hade vi inte fått då tjuvar utmärker gårdar med hundar...Mina hundar blir direkt upprörda av ugglorna och skäller, ingen ska inkräkta på deras gård och revir.... Frisörens hund är den goaste, sötaste och mjukaste som finns 🧡
Kort

2020-11-06 @ 22:48:48
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Så fint hår och gullig salongsvovve :D
Vad mumsigt med sparris och bacon! :D

Svar: Alltid ett välkomnade bemötande på denna salong trots att frisörerna är upptagna 🧡 Maten blev kanongod 🧡
Kort

2020-11-07 @ 14:57:20
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0