Oväder i natt...

Fasiken vilket oväder det varit inatt, blåst så in i norden, vinden tjöt och skakade i knutarna på stugan... Vaknade i natt av ett brak förstod senare att det var hammocken som lyfts upp och slungats iväg flera meter från där den stod.Strömlöst när vi vaknade men strömmen kom tillbaka efter en stund (10 minuter)... Vid 11 började det vräka ned snö.  Det sjönk 8 grader på ca 2 timmar,  nu -2,2 när klockan är 18 ..
 
Hammocken flög en bit innan den landade..
 
Husse och hundarna trotsade blåst och snö, här förmiddagssvängen..
 
Det snöade skapligt i över en timme...
 
När jag nattade hönsen och plockade dagens ägg, blir genast lite ljusare med snö på backen....

Kommentarer
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Men oj vad det blåst! Häftigt med vädrets makter ändå, och kanske lite läskigt.
Fint med lite snö :D

Svar: Hundar gillar stormar, min Inez också =)
Kort

2020-11-21 @ 13:57:38
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Men fy! Här var det storm onsdags till torsdagsnatt. Det blåste rejält och man hittar stora grenar överallt just nu. Skilla är visserligen nöjd med saken, hon går och bär rena grena med sig hem ;D. Dock är hon något besviken när hon får lämna dem utanför ytterdörren.

2020-11-22 @ 21:24:32
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Gunnel

Oj, ni har riktig vinter ser jag. Idag har solen visat sig hos oss och det har varit riktigt skönt. Blåsten kommer och går, men idag slapp vi den.

Svar: Den snön försvann dagen efter =(
Kort

2020-11-25 @ 19:07:08
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Gunnel

Det måste ha blåst rejält om det kunde flytta på hammocken.

Svar: Det gjorde det kan jag lova =O Var livrädd att ställningen med grillkåtan och alla saker blåst omkull, fönsterrutor trasiga... Så när jag gick ut tänkte jag "Skönt det var BARA hammocken"
Kort

2020-11-26 @ 11:12:13
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0