Djursjukhusbesök idag....

Det blev Evidensia Stömsholm för Inez idag, ingen förstoppning enligt röntgen, magen tom, vi hade gjort rätt enligt veterinär.. En inflammerad tarm så nu blir det medicin och dietfoder tills hon blir bra ❤️
 
Gissa min oro idag, bara en fick komma in på Strömsholm pga covid 19, Jag stannade hemma med andra schäfern Bosse ❤️
 
... De ringde upp kära maken som fick vänta i bilen med Inez tills deras tur kom 👍...   Jag var så orolig så det blev städa för att tiden skulle gå och tankarna inte skulle sväva ut i de mest sorgsna (städa är något jag annars tvingar mig till ) ... Vi bestämde igår kväll att har Inez en obotlig sjukdom så gör vi hennes lidande kort 😢.... Att inte veta, få vara med och höra vad veterinären säger 😭 Var det sista gången jag kramade och klappade henne innan de for 😭?
 
Huvudsaken är nu att hon är hemma igen och att den inflammerade tarmen ger sig på de 4-5 dagar som veterinären gissade det skulle ta.... Vi vet ju att tiden är begränsad men hon har varit vår friskaste schäfer utan krämpor på 10 år, så jag har HOPPATS att hon får vara kvar hos oss några år till ❤️ Vi gav henne en spruta medicin ikväll, en till imorgon... Dietfodret har jag stängt in i vardagsrummet då katter tycks älska det... Rambo har rivit på påsen två ggr idag för att komma åt det....
 
Vår fina Inez 💗 Varför går åren så fort och ett hundliv är så kort?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Åh fy förstår verkligen att du kände den oron, det är en familjemedlem och nog är det hemskt med tanken på att inte få delta på såna saker när man inte vet. Skönt ändå att det verkar vara något som försvinner för henne <3.

Svar: Oron finns ju tills hon bajsar normalt igen, vi vet ju med åldern att den dagen kommer då något är fel, vi måste stå för vettiga beslut som med alla hästar, hundar, katter och andra djur då vi tagit det tuffa beslutet.... Men jag gissar att även med vår ålder så krymper djurantalet och det blir tuffare och svårare för var gång...
Kort

2020-10-08 @ 23:49:43
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Kina

Så skönt att Inez fick komma hem igen. Njut av den tid ni har tillsammans med henne! 🧡

Svar: Idag har hon mått så bra och kunnat bajsa normalt, jag är överlycklig 🧡 Jag har försökt besöka din blogg men får bara meddelande om att bloggen inte kan hittas 😢
Kort


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0