En glĂ€djens dag 💗

Idag tog vi förmiddagspromenaden ihop med hundarna, vi hade bĂ„da  "lĂ„ngkoppel" pĂ„ hundarna för att kunna se om Inez bajsade, det gjorde hon inte dĂ„ hon vill dölja sig i snĂ„r och ris... SjĂ€lvklart var hon konfunderad över att hon gick i koppel, hon Ă€r ju sĂ„ lydig sĂ„ vi har henne aldrig i koppel dĂ„ hon inte bryr sig om vilda djur, mĂ€nniskor eller andra hundar 💗
 
Men pĂ„ eftermiddagssvĂ€ngen, hĂ€nde det... Magen fungerar normalt igen 👏👍 Vilken lĂ€ttnad 💗
 
Jag brukar tycka att Evidensia Ă€r vĂ€ldigt dyra men med jĂ€mkning med försĂ€kring blev det drygt 2500 för röntgen och undersökningen igĂ„r (900 extra pĂ„ dietfoder och medicin)....Nu i Covidtider sĂ„ fĂ„r man rĂ€kningen digitalt pĂ„ nĂ€tet, bra tycker jag, slipper vĂ€nta pĂ„ rĂ€kningen i ett vĂ€ntrum som förr och bli uppropad 👍 
 
IkvĂ€ll kom dagens nĂ€sta glĂ€djebesked, vĂ„rt barnbarn Mille (11 Ă„r) skrev prov pĂ„ nordiska lĂ€nder och kartor, han fick 17,5 av 18 poĂ€ng pĂ„ provet 💗 Dottern sms:ade det glada beskedet.. SjĂ€lvklart ska slit belönas sĂ„ mormor och morfar skickade en peng till honom och massor av beröm... Vet att hĂ€r finns det tvĂ„ lĂ€ger, de som inte tycker man ska belöna barn för en sjĂ€lvklarhet att de ska göra lĂ€xorna. Jag har belönat mina barn efter betyg, medel har de inte fĂ„tt nĂ„got för och för att sporra dem att jobba med lĂ€xorna...
 
BĂ„da vĂ„ra barn Ă€r univeritetsutbildade och har bra löner sĂ„ jag fortsĂ€tter med pusching till barnbarnen 😉 Vi har inte tvingat vĂ„ra barn till nĂ„got, de har haft sina egna val...
 
Vad tycker ni om belöningar av betyg?
 
VĂ„r fina Inez 💗

Kommentarer
Postat av: Elenor

SÄ skönt att höra att Inez kryat pÄ sig. Hon Àr verkligen vacker:) Att ha försÀkring Àr guld vÀrd nÀr olyckan Àr framme Àven om kostnaden pÄ försÀkringen (i alla fall hÀr i Norge) Àr rÀtt hög.
Jo, jag tror att belöningar sporrar alla att göra det lilla extra 😊

Svar: Visst kostar försĂ€kringarna mycket, vĂ„ra hundar har högsta försĂ€kring för eventuell operartionen, Bosse med sina tvĂ„ operationer inom hans första levnadsĂ„r har nog betalat hela hans premie under hela hans livstid, men de sjunker med Ă„lder och risk.... NĂ€r jag var barn gick inte mina fosterförĂ€ldrar pĂ„ förĂ€ldramöten i skolan, gissar det inte var vanligt dĂ„, ungarna fick sköta sig i skolan...förĂ€ldrarna hade fullt upp med sitt vardagliga liv som Ă€ven förĂ€ldrar har idag.... SĂ„ kan vi pĂ„verka vĂ„ra barnbarn det minsta för att sporra dem, sĂ„ gör vi de, swishade 200 kr igĂ„r 😊
Kort

2020-10-10 @ 22:24:04
Postat av: Anonym

SÄ skönt att höra att Inez kryat pÄ sig. Hon Àr verkligen vacker:) Att ha försÀkring Àr guld vÀrd nÀr olyckan Àr framme Àven om kostnaden pÄ försÀkringen (i alla fall hÀr i Norge) Àr rÀtt hög.
Jo, jag tror att belöningar sporrar alla att göra det lilla extra 😊

Svar: Visst kostar försĂ€kringarna mycket, vĂ„ra hundar har högsta försĂ€kring, men försĂ€kringarna sjunker med Ă„lder och risk.... NĂ€r jag var barn gick inte mina fosterförĂ€ldrar pĂ„ förĂ€ldramöten i skolan, gissar det inte var vanligt dĂ„, ungarna fick sköta sig i skolan... FörĂ€ldrar hade fullt upp med sitt vardagliga.... SĂ„ kan vi pĂ„verka det minsta i barnbarnens skolarbete sĂ„ gör vi det 😊
Kort

2020-10-10 @ 22:24:39
Postat av: Gunnel

Belöningar sporrar definitivt, och jag tycker inte man ska snÄla med beröm. Det behöver inte alltid var högsta betyg. Alla har inte den förmÄgan att nÄ sÄ högt. Jag tycker man kan anpassa belöningen efter varje tillfÀlle.

Svar: Tycker lika som du.... Skolan Ă€r barnens jobb.... NĂ€r man gör allt man förmĂ„r (vĂ„rt barnbarn har dyslexi) sĂ„ blir glĂ€djen extra stor nĂ€r han fĂ„r lyckas 🧡 dĂ„ mĂ„ste det belönas 🧡
Kort

2020-10-11 @ 11:10:55
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Annie - Stora SmĂ„ Äventyr

Vad skönt att Inez har kryat pÄ sig! :D Och kul att Mille fick sÄ bra poÀng pÄ provet. :) Jag tycker inte att det Àr nÄgot fel med betyg och sÄ dÄ det tydliggör en hel del men jag tycker ocksÄ att det Àr viktigt att man tar den informationen och jobbar framÄt med eleverna och anvÀnder resultatet till nÄgot framÄtsyftande och positivt :)

Svar: HÄller helt och fullt med dig, att sporra för bra resultat Àr en del, idag har ju förÀldrar bÀttre kunskap om elevernas resultat tack vare internet....Kram
Kort

2020-10-11 @ 13:34:47
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0