I måndags....

Lilla fin Nettan 💗 
 
När kära maken skulle handla, öppnade han dörren och sa att en höna (Nettan) fortfarande spatserade på gården, de andra hade gått in för natten... Försökte försiktigt mota in henne men det gick åt helsicke, hon flög över en grind och försvann ut i skogen i mörkret...
 
När kära maken kom hem sa jag att vi förlorade just nu en unghöna 😢 Att klara natten ute med rävar och hökar trodde vi inte på..
Nästa dag snöade det först och sedan spöregnade det, arg var jag för det då hönsen håller sig inomhus och tuppen inte galer så högt så om unghönan levde kunde hitta hem igen...
 
Var ute i skogen och letade och lockade utan resultat, letade på kvällen och lyste med ficklampan efter "ögonblänk" ... Noll resultat... Gjorde lika på onsdagen men hoppet sjönk att hon klarat sig i det fria  😢 På onsdagskvällen när jag nattpinkade hundarna blev de galna då (troligtvis) ugglan skrek ilsket hela tiden vi var ute... Tänkte att en uggla säkert även kan ta en höna beroende på dess storlek, hoppet försvann ännu mer  😢..
 
 Torsdag förmiddag skulle kära maken gå förmiddagssvängen med hundarna, han ropade glatt till mig  - Nettan är på gården nu 😍 Vi fick stillsamt in henne till flocken 💗 Så tacksam och glad att hon överlevde tre dagar ute i naturen 💗  Våra unghöns köpte jag av en tidigare elev som maskinkläckt dem, de värmer varandra var kväll då de inte haft en höna som värmt dem naturligt... Så glad nu att alla fem ligger där och värmer varandra igen 💗
 
Här var det sommar, så de ligger lite mer utspridda på värpredena, nu ligger de i klunga...några har börjat värpa ..
 

Kommentarer
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Vad skönt att hon klarade sig när hon var ute på egna äventyr! :)

Svar: Gissa hur rädd jag var? Dels att hon skulle få en fasansfull död av något rovdjur och ens husdjur ligger mig så varmt om hjärtat även om det "bara" är en höna i andras ögon... Kram
Kort

2020-11-01 @ 08:14:34
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0