Två födelsedagar på 4 dagar....

Först kära makens och sedan kära svärsonens idag....Hur firar vi dem i Covid 19 tider? 🤔 Kära barnbarnet "prinsessan" skrev att om det är fint väder kommer jag över så vi kan träffas ute på fredag, nu blev det söndag istället ❤️ Jag svarade att vi kan träffas oavsett väder på vår pizzeria  och fira födelsedesedagsbarnen då de har plexiglas mellan borden ❤️ Vi träffades och åt gott, jag och kära maken satt minst två meter från ungdomarna... Älskar bara att få se dem, prata med dem, umgås ❤️  men saknar så att få krama dem ❤️
 
.... Min mor och far är runt 88... Saknar dem också, kramarna och att inte kunna ses ❤️ Som ni vet dog min äldsta bror (två år äldre än jag ) i Covid 19 , att inte få ta farväl av sina närmaste är nog det hårdaste som kan ske....
 
FHM har jag inget som helst förtroende för, de ger restrektioner och lättar på dem allt efter trycket på dem, varför skulle folk åka på semester, mötas och krogar öppnas? Nu ökar smittan igen i vårt län.... vi sitter fortfande här i vår karantän 😣 Hur blir det till jul, en öppen fråga då vi alltid firat den tillsammansl? 
Älskar ju julen
Älskar ju julen med familjen 💖
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag undrar också lite över julen. Vid storhelger och födelsedagar blir det här förhållningssättet väldigt jobbigt. Förstår inte hur de tänker som bara lever som vanligt. Häromdagen när jag kom körande såg jag två ungdomar stå vid sidan och prata. När de skildes kramade de om varandra! Bara för att man är ung är man inte immun mot allting.

Svar: Det börjar bli fruktansvärt tråkigt att inte få göra något spontant längre, självklart kommer vi att hålla i vår karantän ändå...
Kort

2020-10-13 @ 09:48:39
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0