Vaknade idag....

Med magsjuka och ont i huvudet (huvudvärk har jag nog en gång vart tredje år) En treo och sängen igen en timme till.. Kallt som sjutton då det blivit något knas med vår värmeanläggning... Bara att dra igång vedspisen för att få ut råheten ur väggarna.... Sakta kröp den goa värmen in 💗 På måndag kontaktas vår leverantör på vatten - luftvärmepump för hjälp.... 
 
 
 
Älskar vår vedspis 💗 Alltid räddaren i nöden då det gäller både värme och mat även om det är strömlöst 💗 Vedbodarna är fulla med ved så vi klarar oss fint ändå...

Kommentarer
Postat av: Elenor

Hoppas du kryat på dig, magsjuka är jobbigt. Jag håller med om att vedspisen är en räddare i nöden och även om jag numera måste köpa veden (finns inga träd på öarna här ute) har vi vinterveden i boks. Järnspisen tog jag med mig i flytten från Sverige och jag har inte ångrat mig en endaste sekund. Vi har kanske inte så kallt här ute och nästan aldrig snö men vinden... ja en brasa värmer gott:)

Svar: Magsjukan gick snabbt över så även huvudvärken... På måndagen kom installerarna av vår varmvatten luftvärmepump direkt på morgonen när vi ringde.... De konstaterade direkt att pumpen som pumpar vatten till elementen var gammal och trasig.. De hade en i lager så efter 3 timmar var allt fixat...Men vad hade vi gjort här på gården med alla våra strömavbrott när höst och vinterstormar drar in utan vår kära vedspis? 🧡
Kort

2020-10-27 @ 11:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0