Blev så glad idag 😊 ....

....Idag tog mitt älskade barnbarn sitt körkort, hon och hennes pappa har övningskört mycket och teoriprovet klarade hon galant, hon hade 62 av 65 rätt på teoriprovet... 52 är godkänt 😀👍 Minns hur vi låg i min säng efter maten då de var på besök innan coronan och vi pratade om alla trafikmärken hon aldrig trodde sig kunna lära sig, berättade om alla trafikmärkens form och att den har sin betydelse... Vi kikade även på filmer som finns på nätet som lär ut idag, finns det böcker längre i teori?
 
Hon har nu börjat socionomutbildningen på Mälardalens högskola i Eskilstuna, är det korta dagar kan hon köra hem till Västerås och slipper vänta på bussar och tåg.. Bilen hon övningskört i har hennes far köpt till henne redan då hon började övningsköra då hans egen bil har automatlåda och som jag förstod det så övningskör du med automatlåda så får du körkort på automatlåda och får inte köra manuellt växlade bilar...
 
Mitt UNDERBARA och duktiga barnbarn 😍 💗
 
Bild som min älskade prinsessa la till idag, körkort och hennes bil 💗
 
På kvällen kom dottern med familj och visade upp familjens nyinskaffade bil, så snygg tyckte jag och skönt med en så pass trafiksäker bil som en Volvo är då de ofta far långt, då svärsonen har sin familj och syskon i södra Sverige...
 
Stolt visade Mille upp deras nya bil 💗 😊
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Stort grattis till ditt barnbarn som fått körkort! Det är en stor händelse i ens liv och himla skönt att ha ett körkort av många olika anledningar :D
Ja, det är många i dagens läge som väljer bort manuella bilar och enbart kör på automatbilar och skaffar endast körkort för automatbilar, däribland har jag mina kusiner. För mig är det obegripligt men det har väl sina anledningar såsom att manuell är svår att behärska :)

Svar: Ja ett körkort ger stor frihet och hennes pojkvän bor 4 mil ifrån henne så nu slipper pappa skjutsa henne jämt...Jag har haft någon automatbil och tycker det är svårare att köra när man är mest van med manuell växellåda ;)...
Kort

2020-09-29 @ 21:41:30
URL: http://knaset.com
Postat av: Carolina

Svar; tack snälla för dem värmande orden! Ja, det är underbart att vara gravid och jag mår så bra och hoppas det fortsätter så :D
Vi kommer att få en son i januari :D

Svar: Vad kul att ni redan vet könet, jag betalade min dotter så hon gjorde ultraljud och vi kunde se vad det var för kön på barnet + att vi fick 3D bilder på den lilla, det var Mille hon väntade...
Kort

2020-09-29 @ 21:43:08
URL: http://knaset.com
Postat av: Jasmine

Bra jobbat med körkortet, jag förstår att du är stolt över barnbarnet ditt.

Socionomutbildning är något jag verkligen kan rekommendera. Inte bara får man kunskap av värde inför det kommande yrkeslivet, utbildningen ger också perspektiv på och kunskap om livet i stort.

(Sent) Svar: Tack för din kommentar. The Sims har varit ett uppskattat tidsfördriv i väntan på liten. Kul att du också spelar detta spel - vilken upplaga kör du?

Nu är lillprinsen äntligen här!

Kram

Svar: Jag har både 3:an och 4:an men kör mest sims 4...Grattis till er lillprins 💖
Kort

2020-10-01 @ 11:08:51
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Jasmine

Svar: Tack så mycket för dina varma ord! <3
Kram

Svar: kram!
Kort

2020-10-02 @ 12:04:02
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: ❥ T'

Stort grattis till henne! Så himla skönt och vilken frihet! Jag har själv inte körkort, men skulle verkligen behöva då jag numera behöver skjuts exakt överallt...

Svar: Det behövde hon också tidigare... Nu är hon FRI och kan köra vart hon villl...Men till helgen ska hon skjutsa pappa till en kompis... Payback...
Kort

2020-10-02 @ 14:26:36
URL: http://devote.se/babustyle
Postat av: Jasmine

Svar: Tack så mycket! Fler bilder på oktobersidorna i min bullet journal finns att vänta.

Hoppas att du har en fin helg.
Kram

2020-10-03 @ 19:04:32
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Så härligt! Grattis :D

2020-10-04 @ 08:45:27
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0