Igår...

... Åkte jag för första gången sedan december 2019 till vår närmaste stad, vi var framme strax före 14 så det var minimalt med folk i de två butikerna jag besökte, lätt att hålla avstånd... Jag vet att smittan ökar men måste någon gång få tillhöra världen igen... Känt mig fångad som ett djur i bur senaste tiden....
 
Sist vi lämnade ägg till dottern blev Mille så glad att se mormor och morfar igen att han glömde 2-metersregeln, jag KUNDE inte säga åt honom att du får inte komma närmare 😥 Jag strök på hans arm och sa att jag längtar till den dagen då jag får riktigt krama om dig igen 💗...Vi som haft mormor/morfars dagar en gång i veckan i nästan hela hans liv, nu har vi försvunnit 😥...
 
Vackra höstfärger..
 
När jag nu tog mig hemifrån ville jag äta gott på en restaurang, vi handlade först och sökte matställe sedan, allt var stängt efter lunch så det fick bli en varmkorv på OK...Vi borde gjort tvärtom  tyckte jag.... kära maken sa att hade vi ätit först hade vi hamnat i "paltkoma"...Ja och då hade det blivit billigt kontrade jag... Det blev ändå otoligt billigt för det fanns inget jag sökte efter...Men ett härligt avbrott från all instängdhet 😊
 
Jag orkar ju alltid bara äta hälften, det var hönsen tacksamma för 😄
 
Rambo, vår stora kisse ryms inte i en datastol 💗
 
Har ju berättat tidigare att vi fick nya hönskycklingar i somras, i den lilla flocken på fem finns en riktig tuffing och hon heter Cajsa-stina (dottern har döpt henne) Vi har ju alltid haft problem med skator som flyger in i hönsgården och knackar och äter ägg... När Cajsa-stina ser en skata jagar hon bort dem direkt, längesedan nu vi hade sönderhackade ägg av skator 👍
 
Mina fina hönskycklingar, Cajsa-stina är hon med gult på halsen och resten vitt..
 
Höstastern blommar och humlorna surrar runt i sista blomstren för året....
 
Igår gick jag in till min hårfrisörska på väg hem och sa -jag står inte ut med håret längre, fick en tid i november och sa att jag har munskydd för att inte smitta dig och hon svarade jag har visir för att inte smitta dig
👍!
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka underbara bilder ! <3
Rambo är ju för söt. Så där brukar våra katter och ligga med halva kroppen utanför. Kan inte vara särskilt bekvämt haha
Vad härligt med Cajsa-Stina. En sån liten tuffing behövs nog i alla hönsgårdar :)
Vad skönt för dig att få komma ut lite äntligen. Förstår att du känt dig fångad.
Jag åker inte heller iväg någonstans längre om jag inte måste.
Ha en fin lördag kram <3




Svar: Tack fina Lisa ❤ Jag hoppas denna lilla höna fortsätter att jaga bort skatorna, det behövs, höns är alla olika individer med olika personligheter... Mitt hjärta gråter över alla höns som finns instängda som bara "äggproducerare" och inte någon ser dem som de individer de alla är 😭
Kort

2020-09-26 @ 11:04:53
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0