Liten sammanfattning av augusti och september

Har inte haft lust eller ork att skriva på ett tag, men livet stannar ju inte för det... Har gjort en sammanfattning av senaste månaden....
 
13 augusti
Blev ju riktig pensionär i Juli 👍 Vad gör man som pensionär en torsdag? Självklart en kräftskiva med bästa kompisen och några glas vin 🦞🥂 Bara för att nu gör vi allt som faller oss in, när vi vill ❤️ Underbart...
 Dagen var solig och varm så vi satt coronasäkert i hennes trädgård...
 
16 augusti...
Vännen L tyckte jag behövde luftas lite 😉  Vi åkte till en fin och go tidigare kollega, blev bjuden som alltid på världens goaste fika 😋 Sedan blev det lite fiske i dammen, L skulle ha guldfiskar till sin damm.... Blev en god pizza på vägen hem..
 
 
17 augusti.... 
Mille kom, vi hade gjort upp att vi skulle äta "mormors godaste hamburgare" innan skolan började, med vännen L-s egen kolade grillkol för 2 år sedan hade vi perfekt glöd efter 10 minuter 👍 Jättegott och mätta blev vi 😋 På maten vilar vi människor och hundar en timma (minst)...
 
Så perfekt glöd efter 10 minuter, hamburgarna krympte i storlek då fettet rann bort...Trots att vi höjde till steg 3..
 
Mysvila i vardagsrummet efter maten ❤ 
 
28 augusti...
Följde min brors begravning via länk i Lidingö kyrka 😢 Den blev mycket vacker, min syster hade satt hans älskade hatt på urnan, så jag grät när jag såg det ....
 
Min syster tar ett sista farväl 😭
 
 
29 augusti...
Det var även dotterns födelsedag igår så hon ville vi skulle fira den med en kräftskiva hela familjen... Så mycket gott 🤪
 
Hemma hos dotter och svärson finns det gott om plats 
 
 
Västerbottenostpajen var nog det godaste jag ätit 😋
 
 
Så mycket gott... 
 
1 september 
En härligt varm höstdag... Kära maken och jag tog en promenad med hundarna till en udde som tidigare var en järnframställningsplats...Inez badade så klart..
 
 Gamla hemmatrakter...
 
Så vackert med allt som är grönt fortfarande...
 
Inez i vattnet och Bosse på land....så är det oftast 🙂 
 
Byn i bakgrunden...
 
 
 
 
Så vackra och fanns i mängder...
 
Älskar höstkvällar med fullmåne, så vackert den kvällen när jag var ute med hundarna klockan 23:20 ❤
 
 4 september... Jisses vilket getingbo vi fått, där går jag förbi 7-8 ggr per dag och har inte sett det 🤣 Kära maken upptäcke det i går....
 
Getingarna kröp runt...
 
Nog det största getingbo vi haft!
 
Fick detta vackra getingbo i present av mitt barnbarn som hon virkat själv, getingarna brukar bygga bon vid trappen och flyga in när vi har dörren öppen... Tack vare denna prydnad har vi inte fått in en enda geting i år...
 
Hösten kryper på...
 
15 september
😉 Första gången jag testar göra egen glögg.... 
 
17 september
Här har fåglarna planterat solrosor till oss 🐦 Växer hur många som helst...
 
 
 
Min älskade syster klippte vår mor coronasäkert  i lördags ❤
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Roligt att ta ikapp vad som har skett de senaste veckorna för dig. Beklagar sorgen över din bror ❤
Hoppas att allt är bra med dig :)

Svar: Allt är ändå bra med oss...Livet traskar på med våra härliga djur, hoppas det är bra med dig ❤
Kort

2020-09-24 @ 17:29:52
URL: http://knaset.com
Postat av: Elenor

💖

Svar: Så glad att du kikar in och lämnar en kommentar fast jag varit så osynlig, kram ❤
Kort

2020-09-25 @ 15:06:28
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Fin sammanfattning! Beklagar sorgen!
Grattis till pensionen och kul med kräftskiva, fika och hamburgare :) Snyggt virkat getingbo, smart sätt att skrämma iväg riktiga getingar :)
Ta hand om dig! Kram

Svar: Så väl det fungerat, första året utan getingar...
Kort

2020-10-04 @ 08:43:57
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0