Har inte orkat....

....blogga efter förlusten av Inez 😭 Det blev så tomt efter nästan 11 år tillsammans 💗 Bosse repade sig snabbt ändå efter förlusten av sin vän, mycket fortare än jag trodde...
 
Igår fick vi inbjudan till vaccination, vi bar breven från brevlådan direkt till soptunnan... Jag har inte vaccinerat mig någon gång efter det man fått sina barnvaccinationer, blivit erbjudan influensavaccin och mot lunginflammation och tackat nej... Detta vaccin vill jag definitivt inte ha då flera länder har förbjudit det, sambandet blodproppar och blödningar är konstaterade som eventuella biverkningar, känns som Rysk roulette... Vi fortsätter med vår karantän, visir, munskydd och kirurghanskar när vi handlar, det är vårt val..
Min kära makes äldsta syster blev vaccinerad med båda sprutorna, efter 2 veckor fullvaccinerad fick hon covid 19...
 
Påsken blev bra i år, på påskafton blev det påskmiddag med dotter och svärson 💗 Hon gjorde sin goda cheesecake som blivit tradition..
 
 
På påskdagen kom son och barnbarn och åt påskmiddag, vi fick ha våra kära hos oss som vanligt fast med avstånd....
 
Natten till 12 april kom det massor av blötsnö som bröt reglarna i taket på vår hönsgård, det ska lagas idag... Den dagen skulle vi byta till sommardäck, det bytet avbeställdes..
 
Hur kul var det med all blötsnö som kom 😣 raserade hönsgården 😢
 
Igår var vi ute i 6 timmar, satt även i lä vid grillkåtan där vi fick 30 grader varmt som mest.. Det var med linne och kjol så nu smyger sig lite färg på igen, vi kände verkligen att solen tog..
 
 
 
Eftermiddagssol i motljus...
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det känns verkligen tungt när man mister ett djur. Allt man gör påminner ju om hur det var. Vi har riktigt fint vårväder här nu och jag kan t.o.m. vara ute i trädgården och jobba i T-shirt. Det gäller förstås att jag jobbar på så jag håller värmen. Kram

Svar: Idag byggde vi det sista på den raserade hönsgården, sedan solade jag i sport-bh och shorts på trädäcket där det blev 32 grader... Blev lite för varmt .. kram
Kort

2021-04-18 @ 10:55:56
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Gunnel

Det känns verkligen tungt när man mister ett djur. Allt man gör påminner ju om hur det var. Vi har riktigt fint vårväder här nu och jag kan t.o.m. vara ute i trädgården och jobba i T-shirt. Det gäller förstås att jag jobbar på så jag håller värmen. Kram

Svar: Idag byggde vi det sista på den raserade hönsgården, sedan solade jag i sport-bh och shorts på trädäcket där det blev 32 grader... Blev lite för varmt .. kram
Kort

2021-04-18 @ 10:56:14
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Elenor

Det tar sin tid innan vardagen fungerar utan att tankarna sätter igång... Dagarna blir så förändrade men ändå lika. Kramar🧡

Svar: Ja sorgen måste få ha sin tid..kram 🧡
Kort

2021-04-18 @ 22:56:39
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Förstår att du inte orkat blogga! Och trist att blötsnön saboterade hönsgården.
Härligt dock med solen och cheescaken såg god ut, jag åt någon liknande när jag var hos sambons mamma i påskas :)

Svar: Jag hoppas vi förstärkt hönsgården tillräckligt när det blir blötsnö i natt, visst är det gott med cheesecake...
Kort

2021-04-21 @ 11:28:17
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Carolina

Vad tråkigt att höns huset blev trasigt, hoppas att det gick bra att laga det!
Trevlig påsk det lät som ni fick, den där cheesecaken lät ju super smarrig och något jag väldigt gärna vill ha recept på! :D
Det är svårt beslut det där med vaccinationer. Jag skulle gärna vilja ta, samtidigt så är det ju flera som haft problem kring det, men ingen jag känner har drabbats av detta så risken kanske inte är så stor? Svårt det där och covid-19 botas ju inte så inte konstigt att din dotter fick covid, däremot så är det ett extra skydd såsom vid influensa :D
Man ska helt enkelt göra det som känns bäst för en själv, inte känna sig tvingad av samhället :)

Svar: Hönsgården blev superbra lagad...jag tycker att var och en ska ta sitt val om vaccination.. anser att inget är rätt eller fel....Alla ska göra vad de känner är bäst för dem.... Här hittar du länken till den goda räkcheesecaken - https://www.jennysmatblogg.nu/2018/08/19/rakcheesecake/
Kort

2021-04-23 @ 10:51:54
URL: http://knaset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0