Mitt val...

När jag tvingades pensionera mig vid 61 års ålder då jag inte fick jobba kvar på det jobbet jag älskade av läkaren pga utmattningssyndromet så valde jag att ta ut tjänstepensionen på fem år, gissar att man inte kan göra det så länge till, det jag slet och blev sjukriven av ska inte tillfalla staten om jag dör, det ska gå till min familj 💗 
 
Med den garantipension jag fick vid 65 år var 6565 kr 2020, efter 28 år i skolan och fler jobb innan det,  vi klarar det då gården är betald, vi betalar våra sopor (månadstömning, liten tunna) Elräkningar, fiber och mobiler, så tvingas vi betala skatt till media som jag tycker är skit... Fett har vi det inte 😞 Men det går runt....
 
Vi har ett sparkonto där  vi pioriterar t.ex. våra djur och veterinärvård.. där tummar vi inte på vad som krävs...
 
På FB ser jag hur årets svensk för "vid din sida" hyllas, och det ska hon göras 💗 Hennes betydelse för att de gamla får mat, ibland någonstans att sova tryggt... Inser hur lyckligt lottade vi är i vårt trygga boende på landet...
 
Våra politiker vräker bort miljarder av våra skattepengar, till länder som aldrig lär sig sköta  sin ekonomi, som spanien som inför medborgarlön eller så sänker man pensions åldern som i italien, men inte i Sverige, här ska vi jobba längre....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Ja den där pensionen som skulle ge ålderdomen en trygghet lyckades man verkligen köra i botten. Fy sjutton jag saknar ord!
Kram

Svar: Sverige är på rak väg ned i fördärvet =( Kram
Kort

2021-06-03 @ 22:33:54
Postat av: Gunnel

Ja, Sverige är inte längre fantastiskt. Kram

Svar: Nej! All skatt vi betalade in fick vi inte tillbaka på ålderdomen =`(
Kort

2021-06-06 @ 08:50:50
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0