- 20 i natt....

Passar då på att lägga upp receptet på fågelmat igen.. 500 gram ister eller kokosfett, 300 gram smör, i påse peddy jordnötter och lika mycket russin... Då får jag en full sockerkaksform med en fågelmat som småfåglarna älskar... Ut på trappen för att stelna, sedan häller jag lite  varmvatten på formen tills "kakan" släpper....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.. Lätta snöflingor dalade av och till under gårdagen...
 
Frostfrusna väggar och en sol som lyst upp dagen trots lätt snöfall, bild från igår.
 
Vi har öppet till hönsen så de får dagsljus och så länge vi inte har någon större snömängd över 2 cm går de fortfarande ut....
 
Har två utslagna hyacinter som doftar fantastiskt gott 💗
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det är många år sedan jag gjorde en fågeltårta. Tack för påminnelsen. Nu ska här bakas. Kram

Svar: Jag och kära maken kan titta hur länge som helst på fåglarna, ibland fem stycken på samma "kaka", sedan kommer nästa och motar bort några och så fortsätter det 😊 Kram
Kort

2021-12-13 @ 12:13:58
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0