9 dagar kvar till julafton....

Har inte haft tid eller särskilt stor lust att skriva den senaste tiden, händer inte särskilt mycket just nu även om det är juletider... Kära maken åker och hämtar ut julklapparna som jag skickat efter, som duggar in i våra mataffärer några ggr i veckan, vi städar, lagar mat inför julen som alla andra ....
 
Min fina orkide som jag fick av dottern i morsdags present blommar alltid två gånger om året och nu blommar den för fullt i juletid 😊
 
Igår "sanerade" vi övervåningen, kära maken kallar det för städning 😆 Jag tycker sanering låter bättre med hundhår och flugprickar överallt 😉 Inslagning av julklappar, första glöggen... I år har jag faktisk julkänsla, det fanns det inget av förra året 🎄
 
Det stora paketet fick kära maken hjälpa mig med, tungt och förbaskat stort. Har fler paket att slå in, har inte fått alla än och särskilt en julklapp ger mig huvudbry, berättar sedan 😉
 
Eftermiddagen var vacker med dis och dimma....
 
Detta blir vår julgran i år... När vi inte kan fira som förr i familjen får stora granen vila i år igen på vinden...
 
 
Vi hämtade Mille från skolan och han följde med oss hem, vi slog in julklappar tillsammans och vi fick ett så fint hjärta som han gjort i syslöjden, där han även broderat in mormor och morfar 💗 Vi hängde upp hjärtat i lilla granen tillsammans... Jag är så lycklig över att vi fick ha den härliga stunden tillsammans igen 💗 På bilden lägger han in julklapparna från oss under deras gran, blev en fuskgran detta år...
 
Vårt fina hjärta från Mille, på baksidan står det morfar 💗
 
Den gröna delen i dotterns och svärsonens stora vardagsrum, bara lite av växterna kom med...
 
Så härligt med deras gröna oas....
 
Gårdagens smoothie med 1 dl ärtor, underbara bär, ingefära och spenat. halv banan och mangojuice
 
Den är god, men.... Julen var för mig förr en god skinksmörgås med god senap, köttbullar och prinskorv, sill, lax och  mycket annat gott som jag idag inte kan äta 😞 I år ska jag provsmaka janssons frestelse och hoppas det smakar...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0