Julen är förberedd....

I förra veckan rullade vi köttbullarna och frös in dem... Blev lite chockad av när jag kollade kvittot  på 7  julskinksskivor som kostade 116 kr..  Eftersom varken jag eller maken äter julskinka längre så valde vi några skivor till julbordet, sonen får ta med resterande hem
 
Idag gjorde vi Mannerströms Janssons frestelse, vi följde receptet slaviskt, kära maken sa den var jättegod 😊 Nu får den "gosa" till sig över natten, julköttbullarna och brödet taget ur frysen och tinat.. 
 
Allt klart för julens bästa dag, vi får se vad jag klarar att stoppa i mig, hoppas på Janssons frestelse..
 
 
Jag hoppas ni får en GOD JUL alla, att vaccinering/vägra vaccinering av nödgodkänt medel splittrar familjer har jag fått nog av bevis om, skrivit om det tidigare... Hoppas den inte får splittra er familj utan alla tillåts ha en rättighet att tänka fritt efter er egen övertygelse.... jag är glad att jag väntade då denna vaccinering inte gav varken smittsäkerhet eller risk för sjukdom och även att smitta andra, jag fortsätter köra mina försiktighetsåtgärder med munskydd, visir i offentliga miljöer, för att skydda andra och mig själv....
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Elenor

Önskar en riktigt God Jul och Gott Nytt År till er alla🧡

Svar: Detsamma önskar jag er 🧡 och Gott Nytt År 🧡
Kort

2021-12-24 @ 01:41:30
Postat av: Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Var ett tag sedan jag var in här, men lite ledighet ju medför att jag har tid och energi kanske främst. Dey låter som ni hade det gott igår med mat och allt.

Svar: Tyvärr jag försåg familjen med mat men själv åt jag inget, hade ingen som helst längtan ....
Kort

2021-12-25 @ 23:53:50
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Ajli Müller

God jul, hoppas att du klarade av att äta det du ville! Jag har svårt för kött och sånt, men jag fick äta tusen potatisar, haha! Som Håkan i Sune XD

Svar: Tyvärr jag försåg familjen med mat men själv åt jag inget, hade ingen som helst längtan ....
Kort

2021-12-28 @ 10:34:02
URL: http://ajlimuller.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0