I måndags....

Fick vi den nya Telia routern .... Den ligger nu som reserv och den gamla, trasiga skickas in till Telia inom de närmsta dagarna...
 
-9,5 just nu och fullmåne, när jag gick ned till hönsgården hade jag med mig både varmvatten och "hönshinken" med resterna av det kött, fett vi kokade och skar bort till köttsoppan idag...
 
Vattnet hade inte frusit, 11 ägg samlades in, nu har hönsen inte sett riktigt dagsljus på en vecka, men när de hör mig komma står de där i samlad trupp och väntar,... Jag kan gråta över alla de höns som finns i djurfabriker, jag har så många personligheter i min hönsbesättning och kan nog beskriva de flesta, Sothönan är totalt oblyg och hoppar upp för att sno åt sig godsakerna först, Böna som väntar på att jag ska komma och servera henne godsaker då hon och tuppen inte är vänner och hon inte vågar sig ner på golvet... 
Varje djur är en personlighet precis som du och jag 💗 
 
Detta är en målad bild, då min dotter är så suverän på att måla ville jag hon skulle söka kursen måla i ljus  Nu är hon uppbokad i en annan kurs, så det får bli ev. senare
 

Kommentarer
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Så är det ju, djur är personligheter så klart. Det är därför hemskt hur vi skapat fabriker där djur föds och dör jag håller så mycket med dig där :(.

Svar: Jag tror att grisar och höns lever mest i djurfabriker 😞, Tror att kossan sinar i mjölk om den mår dåligt och blir inte lönsam så de har det bättre.... Men det finns många gårdar som ser till djurens bästa och låter dem vara ute och få leva ett naturligt liv, såg en gård som hade över 1000 höns och de fick vara ute i jättehagar 🧡 Liknande med grisar 🧡...
Kort

2021-01-27 @ 15:40:39
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0