Igår.....

...Så slutade vårt internet att fungera 😠 Vi testade allt... startade om allt och datorer och  omfördelare (fibern på väggen) återställa routern till nytt.. Ringde telia för att så snabbt som möjligt få till en lösning.. Med supporten så följde vi alla steg man ska göra, inget hjälpte så felanmälan skickades.. När vi omkopplade fibern direkt till en dator fungerade det, jag själv var problemet vid supporten i det tillfället då jag glömt sätta i kabeln i omförvandlaren på väggen i stressen (ringde om igen till Telia och berättade att fibern var ok ). Routern var slut, den fjärde sedan 2018.
 
Vi köpte en router för flera år sedan själva som höll i många år, sedan 2018 har vi fått byta 4 stycken Telia routrar, en reparatör som var hos oss sa att Telia lagar de trasiga man är tvungen att skicka in och så skickar de ut dem igen 🤨 Ny router från Telia i mitten av veckan ( den får ligga som reserv)... Skit sa kära maken, inget internet och vi sitter i karantän 😥
 
Ringde vår kära son för att höra om tips på en bra router i förmiddag  😊  Han åkte till Media markt och köpte en router och kom hem med den idag 💗 vi tog en fika i kåtan...Tack vår älskade son 💗 Nu har vi internet igen 👍 Vi har inte TV  och ringer via wifi samtal då vår täckning är noll om vi inte har internet, ett stort problem på landsbygden....
 
 Här börjar vi elda tills sonen kommer, vi var så glada att Inez ville vara i kåtan, för det har hon inte velat tidigare 😄
 

Kommentarer
Postat av: Anna Pettersson, Telia Kundservice

Hej Hej!

Vad tråkigt att höra att routern gav upp och att det var fjärde (!) på så kort tid. Det brukar verkligen inte ske.

Vi lagar absolut de routrar som kommer i retur, men dessa är funktionstestade innan och ska vara som nya.

Jag ber om ursäkt för allt krångel!

Sen läste jag att TV inte fungerar nu. Har du TV via bredbandet är det vår router som måste sitta inkopplad för att det ska fungera. Du kan dock brygga den om du vill använda din egen router ändå nu när du ändå har den. :)

Guide hittar du här:
https://www.telia.se/privat/support/info/brygga-router

Ett tips annars är att se TV via Telia Play på datorn eller via appen på en mobil enhet eller vissa TV-apparater. Telia Play ingår när du har TV med Telia. :)

Läs allt om Telia Play här:
https://www.telia.se/privat/support/info/anvand-telia-play?p=tv

Tveka inte att kontakta oss om det finns mer vi kan hjälpa dig med!

Du kan om du vill logga in på Mitt Telia här www.telia.se/mittelia och skicka personlig e-post till oss där. Välj Ärenden och knappen Ställ en fråga.

Du hittar också vår chatt på www.telia.se/kontakt om du vill ha direktkontakt så iställt för att ringa 90200.

Som en sista grej rent personligen måste jag säga att du verkar ha fantastiskt fina djur. Jag är väldigt avundsjuk! :)

Ha det bäst!

//Anna, Telia Kundservice

Svar: Tack för ditt vänliga svar, nej vi har inget Tv-abonnemang, det avslutade vi för många år sedan. Vill vi se något TV-program gör vi det med chromecast, men oftast ser vi på det vi vill på datorerna 😊 Tack för alla länkar 👍 Vi älskar djur och de ger oss så mycket glädje 🧡 ...
Kort

2021-01-24 @ 11:08:11
URL: http://www.telia.se
Postat av: Anna Pettersson, Telia Kundservice

Varsågod! Inget problem då utan ni har bara en extra router. Inte så tokigt. Jag har också två ifall den ena skulle gå sönder plötsligt. :)

Det går inte annat än att älska djur skulle jag sagt. På mark, i vatten och på himlen, till och med på bild. Vilken lycka att ni får ha dem.

Värna om allt levande du har i din närhet, inklusive dg själv och ha en fortsatt trevlig söndag!

//Anna, Telia Kundservice

Svar: Alltid så trevligt att ni från telia svarar oss kunder, vi lyfter våra problem och jag är säker på att ni framför dem 👍 Vi på landet/glesbygden är ofta en bortglömd grupp med svag mobiltäckning.... Vi har ändå haft turen att ha fått fiber 👍 Jag kommer aldrig att välja bort Telia eller vattenfall då ni alltid har personal som kommer inom rimlig tid och löser problemen, har ingen susning om andra bolag men vågar inte heller chansa... För mig är ni trygga och etablerade sedan årtionden...
Kort

2021-01-24 @ 14:09:39
URL: http://www.telia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0