Ledsen 😱

Idag var vi till veterinĂ€ren för att kolla upp Rambo (katten) TyvĂ€rr visade det sig att han har njurproblem 😱 Nu blir det medicin och dietfoder resten av hans liv, men nĂ„gon god prognos Ă€r det inte... Men han Ă€ter och dricker, kissar som vanligt gudskelov 💗
 
Rambo brukar vĂ€ga runt 6 kg pĂ„ vintern idag vĂ€gde han 4,5 kg, tack vare hans hankattskastreringspĂ„se under magen har alla sagt han Ă€r för tjock, jag har hĂ€vdat motsatsen och sagt han Ă€r för mager senaste tiden.. VeterinĂ€ren var glad att han Ă€tit sĂ„ mycket som han gjort (8 portionspĂ„sar om dagen) För hon tyckte ocksĂ„ han var för mager 😞 SĂ„ han har fri tillgĂ„ng till dietfoder  ❀ NĂ€r jag kom hem visste jag inte om jag skulle orka ringa dottern och berĂ€tta, för grĂ„ten var nĂ€ra hela tiden (hon köpte Rambo och han flyttade till oss vid 2 Ă„rsĂ„lder dĂ„ hon flyttade till lĂ€genhet och han varit utekatt hela tiden) Jag hoppas vi kan se en förbĂ€ttring med mediciner och mat och att han "hullar" pĂ„ sig... Detta Ă€r min första katt med njurproblem, men fĂ„tt sĂ„ mycket stöttning pĂ„ FB sĂ„ jag ser lite ljusare ikvĂ€ll pĂ„ situationen, mĂ„nga har fĂ„tt haft sina katter kvar trots njurproblem, jag tar var dag, vecka, mĂ„nad eller Ă„r som en stor lycka 💗 
 
VĂ„rt hjĂ€rta 💗 Med pĂ„ en hundpromenad, nyfiken, vaken, inte ett enda mus eller rĂ„tthĂ„l pĂ„ fodersĂ€ckarna till hönsen, en fenomenal jĂ€gare
 
NĂ€r man Ă€r för storvuxen för en ordinĂ€r kattbur, trĂ„ngt om plats 💗 Vi kommer att införskaffa en ny...
Trackback
RSS 2.0