I dag såg vi framsteg....

I natt sov jag dåligt,  vaknade 02:30 varför vet jag inte?  Kanske för jag hade en så spännande ljudbok och satte fram avlyssningen 30 minuter i taget gång efter gång...men gissar det var för att vår vildkatt inte besökt oss igår...
Skatorna och kajor besökte oss dock hela kvällen och åt kattmaten, jag skrämde bort dem och kanske jag skrämde bort vildkatten också....
 
Ikväll kom vildkatten åter, när han ätit klart, tvättat sig och vilat och vandrat vidare så tog vi in både vatten och mat...
 
Vid 23:50 kikade jag ut och vildkatten var tillbaka och letade efter mat, jag gick ut med en full tallrik och ruskade den... Katten stannade upp och kikade på mig 💗 gick några steg... jag fortsatte ruska på mattallriken och lockade, den gick några steg till bort... när jag var för nära hoppade katten ner från trädäcket, jag ställde upp kattmaten och vände direkt och gick in ... När jag kom in satt han redan och åt 💗 Blev så glad över framsteget så kära maken som sov väcktes i mitt glädjerus 😊 Han blev lika glad som jag såklart.... När katten var mätt tog han en annan flyktväg än tidigare, smet inte igenom den täta syrenen utan gick lungt efter vår gräsmatta... Gissar att katten blir lättare att hålla kvar på gården då höstregnen och kylan kommer och att vi kan flytta in maten i ladugården...
 
Vi var för två dagar sedan ute och kikade efter kantareller... Vi hittade några små och förtorkade... Våra grannar har tydligen en annan skog då de redan hittat massor...
 
Våra hundar, nu bara Bosse är så klart alltid med på våra "sökrundor" 💗
 

Kommentarer
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Så mysigt det låter med katten, snart har den nog gjort sig hemmastad hos er. Det låter ju onekligen så om inte annat. Riktigt fint, och så tänker jag att ni snart är vildkattägare <3 .

Svar: Jag hoppas verkligen att den stannar och idag blev det ett litet genombrott 😊
Kort

2021-07-02 @ 11:07:00
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0