Ikväll var jag detektiv....

...Dagen har varit outhärdligt varm i mitt tycke...Jag har tillbringat dagen mest inomhus och haft en fläkt som svalkat mig... 25,8 grader i skuggan vid 18...
 
Fick vänta tills nästan 22 innan vildkatten kom, lockade på den och den stannade upp i ätandet och såg på mig 😊
 
katten åt sig mätt, jag gick som vanligt och tittade om den försvann upp mot skogen igen.. På taket till grillkåtan syns spåren efter kajor och skator, de kan ordagrant "skita ner"...
 
Det gjorde han inte ​👍​ Den sniffade på stolarna jag och kära maken sitter på i skuggan, sedan vandrade den vidare över gården 💗
 
Han tog samma stråk som Rambo alltid gick, satte sig ned i paddocken och väntade troligtvis på en sork i en halvtimme... Sedan försvann han ut i hästhagen och precis som våra fd katter finner han säkert de bästa mus/sorkhålen... Gissar han haft span på Rambos bästa ställen...

Kommentarer
Postat av: Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Så mysigt att få följa med allt kring katten. Det låter som att den snart blir en del av er. Eftersom han återkommer. Tänk ändå hur man bygger upp ert självförtroende till djur.

Svar: Vi vet att vi har L Å N G väg kvar, att få hunden att acceptera denna inkräktare som han ser det... Men vi ser att han blir tryggare för var dag... Jag brukar stå på trappan och prata med honom så han ska vänja sig vid min röst... Men med dåligt väder i höst så kanske han väljer att stanna hos oss i ladugården ❤
Kort

2021-07-05 @ 09:42:32
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Gunnel

Det är spännande att läsa om er vildkatt. Undrar vad som händer härnäst.

Svar: Jag och kära maken har ett litet detektivarbete var dag och fotograferar från köksfönstret, så roligt att se att han bekantar sig med vår gård ❤
Kort

2021-07-06 @ 11:14:30
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är spännande att läsa om er vildkatt. Undrar vad som händer härnäst.

Svar: Jag och kära maken har ett litet detektivarbete var dag och fotograferar från köksfönstret, så roligt att se att han bekantar sig med vår gård ❤
Kort

2021-07-06 @ 11:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0